Preşcolarii grupei mijlocii B, din cadrul Grădiniţei cu program prelungit nr. 20 Oradea au fost implicaţi într-o serie de activităţi educative menite să-i responsabilizeze în relaţia cu copiii mai mici, din cadrul Creşei nr. 3 „Tărâmul Fermecat”. Proiectul a avut drept scop şi educarea trăsăturilor pozitive de caracter şi dezvoltarea abilităţii de relaţionare, în cadrul ambelor grupe de vârstă.

 

Proiectul educaţional „Prietenia, un dar de preţ” a fost încheiat între Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, structura GPP nr. 20 şi Creşa nr. 3 „Tărâmul Fermecat”, în luna martie a anului 2017. În debutul proiectului, cadrele didactice implicate s-au întâlnit pentru a trasa obiectivele şi activităţile care se vor desfăşura, dar şi pentru a identifica resursele necesare. Prima întâlnire dintre copii a avut loc în luna aprilie, iar tema activităţii a fost „Tradiţii şi obiceiuri pascale”. Preşcolarii grupei mijlocii B, coordonaţi de prof. educator Andrada Şulea, director adjunct al Grădiniţei cu program prelungit nr. 20, şi prof. educator Mariana Micorici, au realizat, alături de prietenii lor din cadrul Creşei nr. 3 Oradea, iepuraşi de jucărie, ajutându-i pe cei mici să identifice şi să lipească părţile componente ale figurinelor.

Cea de-a doua activitate desfăşurată în cadrul parteneriatului educaţional a avut loc marţi, 30 mai, şi s-a intitulat „Împreună ne jucăm de ziua copilului”. Preşcolarii şi-au vizitat pentru a doua oară prietenii de la creşă şi au interacţionat în cadrul unei serii de jocuri educative, desfăşurate în aer liber. Evenimentul a fost onorat cu prezenţa şi de directorul Asociaţiei Comunitare Oradea, Arina Moş.

„Am încheiat acest parteneriat în ideea de a obişnui copiii să trăiască în relaţie cu cei din jur, să manifeste prietenie, armonie şi să cunoască, totodată, aspecte din viaţa copiilor mai mici şi modul acestora de relaţionare”, a spus prof. educator Andrada Şulea.

„Prin astfel de activităţi copiii cunosc şi respectă norme de comportament în societate, sunt educate voinţa şi caracterul şi se dezvoltă o atitudine pozitivă faţă de sine şi faţă de ceilalţi”, a mai subliniat profesoara.

În plus, copiii au fost ajutaţi să-şi dezvolte aceste deprinderi şi capacităţi, într-un mediu armonios şi interactiv, sub forma jocului, cea mai îndrăgită acţiune a celor mici.