Întreaga circulaţie rutieră din zona sensului giratoriu de pe Calea Aradului şi centură a fost dată, ieri, peste cap din cauza montarii celor 15 grinzi de beton de peste deschiderea cu nr. 6. Până în prezent, din cele 135 de grinzi au fost montate, cu cele de ieri, 60.

Ieri, în intervalul orar 8.00-18.00, circulația auto în sensul giratoriu de pe Calea Aradului (intersecția între drumul de centură al municipiului Oradea și drumul național DN 79 Arad-Oradea) a fost resctricționată din cauza lucrărilor de montare a grinzilor la pasaj, pe deschiderea nr. 6. Traficul rutier la ieșirea din oraș a fost deviat către sensul giratoriu din intersecția străzii Ovid Densuşianu cu Calea Sîntandrei. În aceste condiţii, întreaga zi s-a circulat cu dificultate pe toate sensurile de mers. În jurul orei 11.00, la momentul în care prima grindă a început să fie montată, timp în care preţ de câteva minute circulaţia a trebuit complet oprită pentru a se evita orice incident, coloana de maşini pornea de la sensul giratoriu de pe Calea Aradului şi ajungea până în dreptul Cimitirului Municipal. Lucrările de montare a grinzilor sunt unele anevoioase, necesitând peste 20 de minute pentru fiecare grindă. În prima fază, odată asigurate, grinzile sunt ridicate de probă, abia apoi cu ajutorul unei macarale grinda de 27 de tone este montată pe poziţie. În acest ritm, ieri, întreaga zi au fost montate 15 grinzi peste deschiderea nr. 6, între pilele 5 şi şase. Grinzile sunt din beton şi fier, proiectul prevăzând că, până la final, peste toate deschiderile pasajului să fie montate 135 de bucăţi. "În total, cu cele 15 de azi, avem montate 60 de grinzi din cele 135 prevăzute în proiect", ne-a precizat ing. Vasile Boca, şef şantier în cadrul Tehnodomus Arad, antreprenorul lucrării. Până la finele acestui an, trebuie finalizat acest nou pasaj denivelat pe direcţia Borş - Cluj-Napoca.

Cele două culei şi opt pile au fost montate peste calea de rulare a centurii Oradea, fiind poiectate două rampe, în lungime de 150 m, respectiv 160 de m, urmat de un pasaj de 226 de m lungime care se va afla deasupra fostului sens giratoriu. Pasajul va avea o lăţime totală de 19,38 metri. Şi are nouă deschideri cu o lăţime a părţii carosabile de 14 metri şi două benzi pe fiecare sens de mers. Perioada de implementare a proiectului este de 17 luni (august 2014 - decembrie 2015), dar timpul propriu-zis de execuție a lucrărilor, asumat de constructor, este de 15 luni (octombrie 2014 - decembrie 2015). "Gradul de execuţie este, în acest moment, de 50%. Până în decembrie sigur vom finaliza lucrările", a precizat Vasile Boca. Un termen optimist, atâta timp cât cea de-a doua rampă, dinspre Cluj-Napoca, nu a fost încă realizată. Valoarea totală a proiectului este de 25.520.001,21 lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 16.573.578,02 lei, contribuția Guvernului României este de 3.638.102,49 lei, iar contribuția municipiului Oradea este de 5.308.320,70 lei.