Riveranii reclamă zeci de probleme tehnice pe şoseaua expres a Oradiei - Expresul groazei
Chiar înainte de recepţia parţială a drumului expres, riveranii, cei care observă zilnic mesul lucrurilor, au depus numeroase observaţii privind modul ciudat în care s-a executat investiţia, sesizând inclusiv gravele deficienţe de proiectare şi execuţie care deja pot fi sesizate cu ochiul liber.
Drumul rapid este o altă piatră de moară care va atârna greu, la anul, de gâtul municipalităţii orădene. Cheltuielile angajate pentru acest proiect au fost contestate încă de la început, în condiţiile în care, faţă de alte proiecte unde contribuţia Primăriei Oradea era de 2%, în acest caz, bugetul local vine cu sume de peste 50%. Valoarea contractului de finanţare este 14.936.660 euro, din care fondurile nerambursabile sunt de 5.515.674,18 euro, iar contribuția proprie a municipalității este de 9.420.985,82 euro. Şi nu doar aceste sume vor fi cheltuite, la anul pentru lucrările nefinalizate, urmând să se cheltuiască altele în plus. Până să ajungă însă orădenii să plătească alţi bani pentru lucrări neexecutate, în acest moment Primăria Oradea se confruntă cu probleme grave privind execuţia lucrărilor. Gradul de finalizare a drumului expres a ajuns la 85%, însă, nici tronsoanele executate nu par să corespundă standardelor de calitate. Riveranii, primii observatori a modului în care s-a derulat lucrarea, s-au dovedit cei mai buni şefi de şantier, reclamând toate neregulile de execuţie. Din păcate, responsabilul de proiect, Ana Maria Sava, potrivit orădenilor din zona Ecaterina Teodoroiu, nu a ţinut cont de nicio observaţie. Trotuarul nou construit pe această stradă are o lăţime de 50 de cm, impracticabil, spre exemplu, pentru un cărucior de bebeluşi, în timp ce trecătorii sunt nevoiţi să meargă în şir indian, iar când trec unul pe lângă altul, trebuie să coboare pe carosabil. În plus, bordurile culcate sunt un mare risc pentru siguranţa pietonilor, oricând o maşină putând să-i agaţe.
"Au pus borduri în pantă astfel ca maşinile să poată urca şi să parcheze sub geamul blocurilor. Însă doamna Sava nu ştie că la 5 m distanţă de geam nu poţi să amenajezi parcare. În loc să găsească altă soluţie pentru parcări, au găsit-o pe cea mai simplă", a precizat un riveran. Acesta a subliniat că, în repetate rânduri, a făcut sesizări la adresa Direcţiei Management Proiecte cu Finanţări Europene, însă cei responsabili nu au dat curs solicitărilor cetăţenilor. În plus, locatarii de pe str. Ecaterina Teodoroiu de la numerele 41-42 au reclamat faptul că apa deja bălteşte pe noua stradă construită, gurile de scurgere neavând panta care să asigure evacuarea apei. După intersecţia cu strada Feleacului, neglijenţele de proiectare sunt şi mai pronunţate. Trotuarul nou construit are zeci de trepte, imposibil de folosit pentru o mamă cu un cărucior, respectiv de biciclişti sau de oameni în vârstă. Pentru că strada a fost coborâtă zeci de centimetri, trotuarele noi realizate ba urcă, în dreptul intrărilor la case, ba coboară. Nici măcar treptele nu au fost executate conform stadardelor, constructorul a impovizat, montând nişte boduri care să fie folosite ca trepte. O aberaţie este şi faptul că sunt porţiuni în care trotuarul este efectiv în pantă.
"La nr. 31 nu se poate intra în curte cu maşina. Panta este de 45 de grade. Efectiv nu poţi păşi normal pe acest trotuar. La iarnă, dacă se face gheaţă, nu poţi să foloseşti acest trotuar în pantă", a subliniat Aurel Şumălan. La intersecţia cu strada Frunzei, locatarii au reclamat că panta de urcare este greşită, autoturismele atingând cu caroseria carosabilul.
"Vai şi-amar de această lucrare. Este o lucrare foarte prost executată. Aici este deja un canal înfundat", s-a plâns un alt riveran, Teodor Betea. Acesta a semnalat faptul că deşi proiectaul prevede ca noua stradă să aibă o fundaţie de 70 de cm, acest lucru nu a fost respectat. Aberaţii continuă, în sensul că, deşi vorbim despre un drum rapid, sunt semne de circulaţie care nu permit o viteză mai mare de 30 km/h. În plus, noua arteră este atât de îngustă că nu ai unde să parchezi, iar spre capătul străzii Ecaterina Teodoroiu, trotuarul este plin de stâlpi de iluminat, copii, bătrâni şi adulţi fiind nevoiţi să folosească carosabilul. În final amintim că peste 650 de metri din şosea nu va fi finalizată în acest an, pentru că Primăria nu are avizele necesare pentru continuarea drumului pe terenul care aparţine CFR SA.
Dar Institutia Arhitectului Sef,Adriana Lipoveanu,ce a pazit ?De ce si-a dat avizul dna.constructor inginier Lipoveanu avand in vedere specialitatea dansei ?Dar Inspectoratul de Stat in Constructii Oradea,ce a pazit? Parca s-ar fi vorbit intre ei,sau , iarasi sunt subiectiv,am eu ceva personal cu primarul Bolojan,cu Lipoveanu,cu Ghitea,cu...Daca nu ar fi de ras(cu hohote !)ar fi de plans.Bani publici praduiti de niste impostori cu largul concurs al unor institutii de control,in totalul dispret al cetateanului contribuabil oradean.Rusine sa va fie obrazului !!!
segmentul de drum expres reprezentat de str Ecaterina Teodoroiu este o simplă reabilitare a unui drum existent, realizată cu deficiențe majore: trotuar îngust, cu denivelări și obstacole multiple,; absența unor zone pentru parcare,; absența unei piste pentru biciclete, etc. Segmentul nou de drum este o dovadă vie a discriminării practicate față de persoanele ( fizice/juridice) din această țară - persoanelor fizice le-a fost comunicată decizia de expropriere și buldozerele au pus la pământ case și terenuri. În cazul unei firme falimentare cu datorii la buget - CFR - sunt necesare rugăminți și acceptul care nu mai vine. Un tratament european aplicat proprietăților diverselor persoane......!!!!!!