Seminar on-line - Omul, ca o carte deschisă. Puterea exemplului în educație
Peste 250 de persoane au participat marți, 4 aprilie, la un seminar on-line cu tema „Omul, ca o carte deschisă. Puterea exemplului în educație”. Printre cei care le-au vorbit participanților s-au aflat preotul Constantin Necula și producătorul Cristian Tabără.
Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis” din Oradea împreună cu partenerii săi – Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad (reprezentată de conf. univ. dr. Vasilie Pop, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic) și Asociația Alumni – Universitatea din Oradea (reprezentată prin conf. univ. dr. Dorin Coita, în calitate de președinte) au organizat marți, 4 aprilie, seminarul on-line cu tema „Omul, ca o carte deschisă. Puterea exemplului în educație”. Activitatea s-a adresat tuturor elevilor, studenților, părinților și profesorilor interesați în promovarea valorilor morale și religioase autentice care le vor permite să devină exemple de urmat pentru cei din jur. Seminarul a făcut parte din Proiectul „Clubul Prietenilor TopFormalis”, ediția a VII-a, inclus în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. La activitate au participat peste 250 de persoane din majoritatea județelor țării, acestea având posibilitatea să facă un valoros schimb de experiență cu invitații – pr. prof. univ. dr. Constantin Necula (prodecan al Facultății de Teologie Ortodoxă „Andrei Șaguna” din cadrul Universității „Lucian Blaga” Sibiu), respectiv Cristian Tabără (producător TVR). Prin intervențiile sale, dar și răspunzând numeroaselor întrebări și comentarii venite din partea participanților, părintele Necula a subliniat importanța cunoașterii și promovării valorilor autentice românești în educarea tinerei generații și renunțarea la falsele mesaje educaționale, expresie a unui modernism greșit înțeles și a unei calități mereu discutabile. La rândul său, Cristian Tabără a pledat pentru promovarea firescului în conduita didactică și extradidactică, argumentată și asumată atât în școală, cât și în afara ei. La finalul întâlnirii, toți cei prezenți și-au exprimat încrederea că, deși în plan individual, nu se pot face multe lucruri pentru schimbarea opticii sociale, împreună, prin constituirea unei mase critice capabile să își asume inițiative, valorile autentice pot fi repoziționate la nivelul pe care îl merită, iar comunitatea școlară poate fi (și trebuie să fie!) orientată înspre însușirea acestora.
Religia pune bazele eticii în școli, a comportamentului cu respect față de părinți, colegi, profesori, etc. și nu are nimic de a face cu fanatismul sau puparea moaștelor Domnule care trăiești și acum în Evul Mediu. Se observă deseori că unele modelele media inoculează ideea că le va merge bine în viitor celor care urmează exemplul modelelor lipsite de educație, de bun simț, și respect față de interlocutor! Domnule Evul mediu nu „poleiți” cu lipsa de respect și considerație persoane care au o altă părere decât dvs!
,,Puterea exemplului în educație". Sau ,,Biblia ca abecedar al vieții". O astfel de ,,educație" va crea noi generații de patrupezi pupatori de moaște. Profitabil, desigur, pentru impostori cu barba, cruci aurite la gât și turle poleite pe cap.