Supravieţuitori ai naufragiului pachebotului de lux Costa Concordia, inclusiv o româncă, au povestit luni, în cursul procesului fostului căpitan al navei, sechelele de ordin psihologic cu care au rămas după drama în care au murit 32 de persoane, în ianuarie 2012.

O coafeză de la Roma, Claudia Poliani, a declarat că, după accident, "din cauza stresului" "nu mai poate conduce automobilul în mod normal". Brusc, "cum locuiam în afara Romei, am fost obligată să mă mut pentru a mă apropia de centrul oraşului", a adăugat ea. Altă fostă pasageră a pachebotului, Ivana Condoni, a spus că, de la dramă, prezintă "atacuri de panică", iar înainte nu era cazul. "Sunt monitorizată în continuare de către un medic", a adăugat ea. O fostă pasageră româncă care locuieşte la Grosseto (centru), Liliana Dobrian a povestit că, de la naufragiu, soţul ei şi ea "nu mai dorm". "Ne doare tot timpul capul, ne este frică şi avem crize de angoasă", a declarat ea, adăugând că a recurs la serviciile unui psihiatru. La 13 ianuarie 2012, nava s-a lovit de o stâncă şi apoi a eşuat lângă ţărm, cu 4.229 de persoane la bord, dintre care peste 3.000 erau pasageri de diverse naţionalităţi. Fostul comandant al pachebotului Francesco Schettino este judecat, la Grosseto, pentru omucideri multiple prin imprudenţă, naufragiu şi abandonarea navei. Pe de altă parte, ranfluarea pachebotului şi plecarea acestuia de lângă Insula toscană Giglio, unde a eşuat în noaptea dramei, către un port în care urmează să fie dezmembrat, prezintă întârzieri. Prevăzută iniţial în iunie, operaţiunea nu va putea să aibă loc înainte de 18 sau 20 iulie, au anunţat luni reprezentanţii firmei Costa într-o întâlnire cu preşedinta Observatorului care controlează desfăşurarea operaţiunilor de ranfluare. Unul dintre chesoanele uriaşe s-a desprins de pe Concordia, săptămâna trecută, fără să provoace, totuşi, pagube importante, a precizat consorţiul Titan Micoperi, însărcinat cu operaţiunile de ranfluare. Este vorba despre unul dintre cele 19 chesoane care urmează să fie plasate în jurul navei şi vidate pentru a permite epavei cu o lungime de aproape 300 de metri să plutească. Ranfluarea navei este cea mai amplă operaţiune de acest tip întreprinsă vreodată în lume.