Cofinanţare pentru modernizarea Aeroportului
Consilierii judeţeni au aprobat ieri cofinanţarea proiectului de extindere şi modernizare a infrastructurii la Aeroportul Oradea. Costul total al proiectului, derulat prin Programul Operaţional Sectorial - Transport 2007-2013, se ridică la peste 155 milioane lei (inclusiv TVA), din care, Consiliul Judeţean Bihor va contribui cu 11,63%, ceea ce reprezintă peste 18 milioane lei. Costurile totale eligibile ale proiectului, în procent de 88,3675 % din valoarea totală (fără TVA), sunt de 115,161 milioane lei, ar urma să fie asigurate prin contribuţie publică astfel: 79,74 milioane lei de la Comisia Europeană, respectiv 35,41 milioane lei de la bugetul de stat. În conformitate cu Studiul de fezabilitate, durata de implementare a proiectului este de 36 de luni. Hotărârea CJ Bihor va fi anexată cererii de finanţare depuse de RA Aeroportul Oradea pentru a face dovada asigurării contribuţiei proprii la valoarea totală a proiectului.

IPJ Bihor rămâne pe Traian Lalescu
Aleşii judeţeni au aprobat, în şedinţa ordinară a CJ Bihor de ieri, prelungirea dreptului de administrare a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Bihor asupra corpului C4 din imobilul situat în Oradea, str. Traian Lalescu nr. 3. Astfel, IPJ Bihor va putea să mai rămână în clădirea aparţinând CJ Bihor până la sfârşitul lunii septembrie. IPJ Bihor a solicitat prelungirea termenului, care expira la sfârşitul lunii iunie, deoarece lucrările de modernizare şi extindere efectuate la sediul Inspectoratului din Parcul Traian nu sunt finalizate. Preşedintele CJ Bihor, Radu Ţîrle, a precizat că sunt promisiuni din partea şefului Poliţiei Române că va fi alocată suma necesară pentru continuarea lucrărilor la sediul din Parcul Traian. Precizăm că administraţia judeţeană are nevoie de clădirea din strada Traian Lalescu pentru învăţământul special şi a alte unităţi subordonate, pentru care Consiliul Judeţean Bihor achită lunar chirii foarte mari din bugetul propriu.

Bază Salvamont la Vârtop
Consilierii judeţeni au aprobat contruirea unei baze Salvamont în Vârtop, urmând ca, în viitor, să fie construit unul similar în Stâna de Vale. Construcţia propusă să a se realiza are regim de înălţime P + M cu o suprafaţă construită de 113,48 mp şi o suprafaţă construită desfăşurată de 190,0 mp.
Valoarea totală a obiectivului de investiţii conform documentaţiilor tehnice întocmite se ridică la suma de 660.167,0 lei, inclusiv T.V.A., cu o durată de realizare a investiţiei de 12 luni.
Finanţarea investiţiei se face din fonduri alocate de la bugetul de stat, astfel pentru anul în curs au fost aprobate fonduri prin H.G. nr.426/2009 în sumă de 886 mii lei pentru finanţarea a două centre de sisteme de informare turistică - baze Salvamont în judeţul Bihor la Vârtop şi Stâna de Vale.