31 martie - termen limită pentru adunările generale ale asociaţiilor de proprietari
Primăria municipiului Oradea aduce la cunoştinţa conducerii asociaţiilor de proprietari, precum şi a membrilor acestora, faptul că, în conformitate cu actele normative în vigoare, au obligaţia să organizeze cel puţin o dată pe an, în primul trimestru, o adunare generală a proprietarilor membri ai asociaţiei. Astfel, Primăria Oradea impune asociaţiilor de proprietari din municipiu convocarea adunării generale până la data de 31 martie 2011.
Nerespectarea termenului se va sancţiona cu o amendă de la 500 lei la 3.000 lei. Totodată, asociaţia de proprietari va trebui să depună o copie a procesului verbal al adunării generale la cam. 23 - Serviciul Relaţii cu Publicul, din cadrul Primăriei municipiului Oradea. Competenţa convocării adunării generale o are preşedintele/comitetul executiv sau cel puţin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari. De asemenea, hotărârile adunărilor generale vor fi luate cu votul majorităţii membrilor asociaţiei de proprietari prezenţi la adunarea generală convocată sau reconvocată, după caz. Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a asociaţiei de proprietari ori este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Acţionarea în justiţie nu întrerupe executarea hotărârii decât în cazul în care instanţa dispune suspendarea acesteia. Având în vedere problemele identificate în cadrul asociaţiilor de proprietari, pe ordinea de zi vor fi incluse în mod obligatoriu şi: analiza şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, stabilirea fondurilor constituite la nivelul asociaţiei (fond de rulment, reparaţii), remuneraţia conducerii asociaţiei, prezentarea situaţiei restanţierilor din cadrul asociaţiei şi măsurile luate, precum şi situaţia plăţilor către furnizorii de servicii (S.C. Electrocentrale, S.C. Compania de Apă Oradea, Electrica S.A., RER Ecologic Service), raportul cenzorului, modalitatea de repartizare a diferenţelor de apă, analiza constituirii de noi asociaţii de proprietari la nivel de scară/bloc etc.
Pentru relaţii suplimentare, orice persoană interesată se poate adresa Compartimentului Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari, camera 224, zilnic, între orele 8.00 - 12.00.
Inca o formalitate romaneasca.As. de proprietari oricum ne fura de ingheata apa Mai bine s-ar disfiinta, coruptie cu primaria,intotdeauna ei au dreptateDar Adunarile se petrec asa La prima sedinta nu se aduna cforumul, la reconvocare vin 3-4 persoane a presedintelui si hotarasc tot ce propune presedintele Iata asa devin formalitatePrimaria nu-i controleaza sunt corupti,jacmanesc poporul.
..util, ca acest birou sa-si indeplineasca mai intai atributul principal acela de COORDONARE SI INDRUMARE si abia apoi sa treaca la amenintari. Neîndeplinirea atribuţiilor de către preşedinte, membrii comitetului executiv, cenzori, administrator de imobil nu poate fi contravenţie atât timp cât aceste persoane alese răspund pentru activitatea lor doar în faţa celor care i-au ales. Un parlamentar, un consilier judeţean, local răspunde pentru activitate doar în faţa alegătorilor şi nu poate fi instituită o contravenţie pentru o activitate necorespunzătoare. Dacă domnii parlamentari consideră că lipsa de activitate a unui ales (preşedinte, membri comitetului executiv, cenzori etc.) este contravenţie, atunci ar trebui să existe contravenţii şi pentru aleşi (parlamentari, consilieri locali etc.) şi pentru alegători. Desigur că orice faptă penală sau civilă poate fi sancţionată de organele abilitate, dar nu lipsa de activitate. Adunarea generală este în măsură să analizeze neîndeplinirea atribuţiilor şi să dispună sancţionarea. Dar mai persista un lucru interesant la acest birou. Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia DAR , contra cost. Nu e normal ca ceilalţi proprietari să suporte costurile pentru o persoană care vrea să aibă toată arhiva asociaţiei. Există în asociaţii reclamagii de profesie. Având în vedere că Legea nr. 230 atribuie consiliilor locale calitatea de control asupra activităţii financiar contabile din cadrul asociaţiilor de locatari, la solicitarea unuia sau a mai multor membri, precum şi din oficiu, este posibil ca din bani publici să fie satisfăcute astfel de solicitări la care, în final, să se constate că s-a muncit degeaba. Nu este admis ca din bani publici să fie plătiţi oameni care să muncească pentru o persoană juridică privată, cum e o asociaţie de proprietari. Legea contabilităţii prevede că constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de persoanele cu atribuţii de control financiar şi de alte persoane anume împuternicite de Ministerul Finanţelor Publice. De asemenea, potrivit art. 39 din aceeaşi lege, Ministerul Finanţelor Publice exercită controlul asupra modului în care se aplică prevederile prezentei legi. Potrivit Ministerul Finanţelor Publice, consiliile locale nu pot face controlul şi nu pot aplica sancţiunile prevăzute de Legea Contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu ocazia controalelor efectuate la asociaţiile de proprietari întrucât nu au fost împuternicite expres prin lege să facă acest control. În cazul în care consiliile locale deţin informaţii în legătură cu săvârşirea unor contravenţii, vor sesiza organul competent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice care va constata contravenţiile şi va aplica sancţiunile prevăzute de lege. Dacă asociaţia are nevoie de o verificare financiar-contabilă este liberă să solicite această verificare persoanelor autorizate să facă aceste verificări (experţi autorizaţi, persoane fizice sau juridice autorizate); în acelaşi fel pot proceda şi unul sau mai mulţi membri care solicită această verificare
macar o sa le stim si noi salariile,fiindca era tabu.