Popularii maghiari propun centură de vest - De-a curmezişul drumului expres
Reprezentanţii Partidului Popular al Maghiarilor din Transilvania(PPMT) au înregistrat, la Primăria Oradea, un memoriu prin care îşi exprimă dezacordul privind construirea drumului expres pe tronsonul delimitat de noul pod rutier din zona Dragoş Vidă şi Pasajul Theodor Neş, propunând, totodată, ca administraţia locală să realizeze, în schimb, în partea de vest a muncipiului un drum de centură.
Proiectul privind drumul expres votat de aleşii locali şi depus ieri la Budapesta în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră este aspru contestat de liderii nou înfiinţatului PPMT. Potrivit lui Csomortanyi Istvan Csaba, director de organizare a PPMT, această investiţie a adus, încă de la inceput, numai neplăceri locuitorilor care vor fi afectaţi de viitoarea construcţie a acestei artere de circulaţie. Din punctul de vedere al PPMT lucrarea nu este oportună pentru comunitatea locală, din cauza costurilor exagerate. Proiectul agreat de Consiliul Local Oradea presupune realizarea unui drum urban, în lungime de 4,3 km, cu mai multe supratraversări, din care un viaduct lung de 170 de m, din strada Gh. Doja până în strada Louis Pasteur. Traseul va afecta 48 de proprietăţi, din care zece case. „Costurile prognozate iniţial cresc de la o evaluare la alta. Dacă iniţial se vorbea de o valoare de 6 milioane de eruo, cu TVA inclus, apoi s-a ajuns la 8 milioane euro, cu TVA inclus, iar acum vorbim de 9,5-10 milioane euro, fără TVA, plus costurile exproprierilor. În plus, fiind vorba de o zonă de deal, cu un teren accidentat, ar putea apărea lucrări suplimentare, iar costurile reale ar putea creşte", a subliniat Csomortanyi Istvan. Acesta a adăugat faptul că acest proiect nu întruneşte toate elementele pentru a fi aprobat, deoarece s-a promovat fără a se fi realizat un studiu de impact pentru viitoarea zonă afectată şi un alt lucru, foarte grav, în opinia sa, ar mai fi că investiţia nu a fost supusă unei dezbateri publice. În prezent, riveranii au declanşat o campanie de strângere de semnături împotriva proiectului. Mai mult, o listă cu 500 de semnături a fost predată, potrivit liderului PPMT, consilierului local UDMR Sarkozi Zoltan, care locuieşte în zonă, dar care, în şedinţa de vineri, când s-a votat proiectul, nu a amintit nimic de doleanţele alegătorilor din această zonă. „UDMR s-a comportat ruşinos", a catalogat atitudinea adversarului politic liderul PPMT. O altă problemă semnalată de Csomortanyi este pasajul pietonal CFR, a cărui demolare implică anumite probleme legislative aflându-se în perimetrul unei clădiri clasificate ca monument istoric - Gara CFR. De asemenea, un alt aspect contestat de liderii PPMT este faptul că aşa-pretinsa „decongestionare" nu se va realiza, deoarece noul drum e proiectat la 7 m lăţime, iar pe alocuri există limitare de viteză şi la 30 km/h, care nu ar duce la fluidizarea traficului. „Avem toate semnalele că acest proiect va fi respins. Păcat să pierdem 10 milioane de euro din cauza unui proiect prost. Noi propunem ca aceşti bani să fie cheltuiţi pentru un drum de centură care să fie realizat în partea de vest a oraşului. Noul tronson va porni din Biharia de la DN 19, trece pe lângă groapa de gunoi, ajunge deasupra Gării Episcopia, trece pe lângă haldele de şlam ale Aluminei şi ajunge în Borşului". Acest traseu e unul de câmpie, terenurile afectate de acest drum sunt integral libere, în plus scoate traficul din oraş, iar costurile vor fi mai mici", a subliniat liderul PPMT, care a precizat că acest drum va avea 4,7 km. Totodată, adversarii UDMR îndrăznesc să popună, într-o altă etapă, continuarea acestei artere pornind de pe Şoseaua Borşului, traversând Crişul Repede, în aval cu 1,4 km de Podul Densusianu, după care drumul de centură ar ieşi la intersecţia Căii Sântandreiului cu drumul de centură actual. Acest nou tronson ar avea o lungime de 7,1 km.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.