Aproximativ 60 de profesori care se ocupă de îngrijirea copiilor şi a persoanelor cu dizabilităţi s-au întâlnit miercuri în sala de şedinţe a Consiliului Judeţean Bihor pentru a discuta şi a stabili o strategie comună în ceea ce priveşte consilierea copiilor cu dizabilităţi şi a persoanelor cu nevoi speciale.

Sala de şedinţe a Consiliului Judeţean Bihor a fost scena unei întâlniri în care profesorii psihopedagogi şi-au împărtăşit din experienţele lor în tratarea copiilor şi persoanelor cu nevoi speciale şi au stabilit o strategie comună care să le permită să se ocupe mai eficient de aceste persoane. Colaboratori ai Conferinţei de lansare a Asociaţiei Naţionale a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont" Oradea au fost Consiliul Judeţean Bihor, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Universitatea din Oradea şi Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea. Odată cu lansarea Asociaţiei Naţionale a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont" Oradea, profesorii au discutat despre proiectele europene sau naţionale în care sunt implicaţi şi a fost lansată o carte cu poezii terapeutice. „Avem în proiect ca prin acest eveniment să ne ocupăm atât de acordarea sprijinului pentru copiii cu dizabilităţi şi pentru persoanele cu nevoi speciale, prin consiliere psihopedagocică, cât şi să organizăm cursuri de pregătire şi perfecţionare pentru cei care lucrează în acest domeniu", a spus, pentru Crişana, Angela Maruşca, directoarea Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea. Asociaţia Naţională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont" îşi propune să dezvolte cercetarea ştiinţifică în domeniul învăţământului special, să încurajeze formarea profesională a cadrelor didactice din învăţământul special şi nu numai şi să implementeze programe de suport pentru copiii cu deficienţe şi familiile lor. „Până în acest moment au răspuns pozitiv şi au devenit membri ai asociaţiei peste 50 de cadre didactice din judeţele Bihor, Timiş, Cluj, dornice să se implice în activităţile asociaţiei şi sperăm pe viitor să ne facem cunoscuţi la nivel naţional şi să atragem şi alţi membri", susţine Angela Maruşca. Beneficiari direcţi ai asociaţiei sunt cadrele didactice din învăţământul special şi special integrat şi toţi copiii cu deficienţe, iar beneficiarii indirecţi sunt cadrele didactice din învăţământul de masă şi părinţii.