O „ispravă"managerială de mare utilitate în domeniul social se înscrie în portofoliul Primăriei din Vadu Crişului. Câţiva ani au durat demersurile şi strădaniile lui Dorel Cosma şi Ioan Haşaş, primar şi viceprimar, pentru obţinerea aprobărilor necesare înfiinţării unui Centru de Permanenţă în Vadu Crişului, centru polarizator pentru comunele limitrofe, mai ales după desfiinţarea spitalului din Bratca.

Locaţia Centrului este dispensarul comunal, cu intrare din strada Gării şi funcţionează zilnic între orele 16,00 şi 8,00, iar sâmbăta şi duminica în program non-stop. Cei interesaţi pot obţine informaţii la telefon 0259 443.020. Centrul dispune de o sală de primire urgenţe şi tratament şi alta de consultaţii. Din informaţiile primite de la doamna dr. Gabriela Pantea, coordonatoarea Centrului,am aflat că acesta are deocamdată dotarea minimă de funcţionare, conform standardelor Ministerului Sănătăţii urmând, ca pe parcurs să se procure şi aparatura necesară: pulsoximetru, glucometru, EKG, etc. Pentru procurarea acestora se vor întocmi proiecte pentru accesarea de fonduri europene, apelându-se şi la ajutorul primăriei. În cadrul Centrului vor activa 6 medici şi 6 asistente după cum urmează:dr. Gabriela Pantea, coordonatorul Centrului, dr. Botnaru Adela, dr. Păcurar Liana, dr. Szabo Alina, dr. Morar Alina, dr. Cosmescu Andrea, împreună cu asistentele: Mangău Elena, Gal Mariana, Ţiplea Sorina, Pop Gabriela, Bolojan Monica, Luca Lidia. Centrul  şi-a început activitatea în data de 6 februarie, având înscrise în registru de evidenţă, până la 1 martie, 67 consultaţii şi 30 tratamente. Trei instituţii, contribuie la bunul mers al Centrului: Primăria Vadu Crişului, care asigură administrarea, CAS Bihor, plăteşte salariile angajaţilor şi Ambulanţa Bihor, care asigură medicamentele.

Ceri una, vin două salvări?!

Din experienţa acumulată până în prezent, medicii cu confirmarea conducerii Primăriei, reclamă disfuncţionalitatea Dispeceratului de la 112, care datorită unei proaste organizări şi a unei comunicări defectuoase cu structurile de intervenţie, „reuşesc performanţa" ca la o solicitare de ambulanţă să sosească două (?!), una de la Serviciul de Ambulanţă şi una de la SMURD. Conform dictonului "primul venit primul servit" pacientul este transportat de prima, a doua, întorcându-se goală. Ne întrebăm; Cine trebuie să suporte cheltuielile de deplasare în cazul acestor anomalii? Vineri, 16 martie, a avut loc deschiderea oficială a Centrului de Permanenţă, în prezenţa autorităţilor locale, a senatorului Cornel Popa, a deputatei Lucia Varga, a lui Dumitu Voloşeniuc, vicepreşedinte al C.J. Au participat de asemenea, Florian Bodog, consilier al ministrului sănătăţii, Varga Gyorgy, preşedintele CAS Bihor, Zoe Bitea, vicepreşedinte la DSP Bihor, Kertesz Cristina, medic specialist la DSP.  Vorbitorii au felicitat Primăria pentru această importantă realizare, asigurând şi în continuare sprijinul pe care îl vor acorda pentru bunul mers al acestui Centru. Apoi, preoţii ortodocşi Sorin Mititean şi Ţura Vasile, împreună cu preotul reformat, Boroş Atila, au oficiat o slujbă de sfinţire a Centrului.