Administraţia locală orădeană se încăpăţânează să nu scoată la licitaţie lucrările de drumuri din municipiu, care depăşesc stadiul de întreţinere sau reparaţii. Primăria Oradea a recidivat cu o nouă lucrare de investiţie atribuită direct firmei Selina. În condiţiile în care orice neavizat face diferenţa între o lucrare de întreţinere şi o lucrare nouă de drum, conducerea Direcţiei Tehnice susţine că noul drum amenajat în Parcul Industrial face parte din categoria lucrărilor de reparaţii la "străzi nemodernizate".

 

Paralel cu Şoseaua Borşului, din faţa Hypermarketului Pic şi până la poarta principală de acces în Parcul Industrial, de câteva zile a "răsărit" un nou drum. Noua arteră are o lungime de 1.250 de metri şi lăţimea de 7 metri.

Lucrarea presupune, în prima etapă, un strat de balast şi unul de piatră spartă cu o grosime variabilă între 20 şi 25 cm. În a doua etapă, se va veni cu straturile de asfalt. În toată această strategie de a realiza investiţia în două etape constă şi abilitatea conducerii Direcţiei Tehnice de a ocoli procedura de licitaţie. Cu toate că vorbim despre o lucrare nouă de drum, mai marii Direcţiei Tehnice au încadrat-o, din nou, în categoria lucrărilor de întreţinere lucrări "nemodernizate". Ei motivează că acum se fac doar câteva lucrări de amenajare de drum şi ulterior, când Primăria va avea bani, se va trece la asfaltare. Dacă toate procesele tehnologice erau consumate într-o singură etapă, celor din Primărie le-ar fi venit foarte greu să motiveze atribuirea lucrării direct firmei de casă Selina. Fracţionând investiţia, mai marii Primăriei au acoperire pentru noua derogare de la lege săvârşită. "Lucrarea este realizată de Selina în baza contractului de întreţinere şi reparaţie străzi. Nu este o lucrare de modernizare, nu asfaltăm drumul. Doar am turnat un rând de balast şi un strat de piatră spartă. Va rămâne la acest stadiu, iar ulterior, când Primăria va avea bani, se va turna balastul stabilizat", ne-a precizat Leontin Pătcaş, şef Serviciu Drumuri şi Poduri. Explicaţia e greu de acceptat. Ca să "întreţii şi să repari" un drum se presupune că acesta există, în cazul nostru dumul tocmai a fost creat.

Angajaţii Inspectoratului Teritorial în Construcţii Nord-Vest au evitat să se pronunţe în mod clar asupra situaţiei reclamate. "Nu cunoaştem faptul că s-a început o asemenea lucrare. Atâta timp cât vorbim de realizarea unei fundaţii la un drum înseamnă că este o lucrare de investiţie şi nu de întreţinere sau reparaţii. Vom face verificări şi ne vom pronunţa în acest sens", ne-a precizat Lucian Chindlea, inspector în cadrul ITCNV.

 

În ce priveşte valoarea investiţiei, angajaţii Primăriei nu au fost în măsură să ne comunice costurile acesteia.