Cale de "navigaţie" rutieră peste pârâul Adona
Lucrările de casetare a pârâului Adona, aflate pe final, deschid pentru administraţia locală orădeană un nou front de lucru, în sensul că deasupra incintelor subterane ce se întind pe o lungime de 800 de metri se va amenaja un drum pentru traffic uşor...
Lucrările de întubare a pârâului Adona, din zona Nufărul, demarate în primăvara acestui an, trebuie finalizate abia la sfârşitul anului viitor, însă angajaţii Repcon au înregistrat un avans considerabil, realizând deja 80% din proiectul de execuţie. "Avem un avans foarte mare, suntem în faza unde trebuia să ajungem abia în iunie sau iulie 2012, lucrările fiind efectuate în proporţie de circa 80% din total. Termenul era finele anului 2012, dar fără nicio problemă vom preda lucrarea înainte de acest termen", a precizat directorul Administraţiei Bazinale de Ape Crişuri, Pasztor Şandor, beneficiarul lucrărilor. Investiţia se realizează pe trei tronsoane. Primul tronson se întinde pe o lungime de 1.040 metri, fiind deja realizaţi 1.030 m. Amenajarea albiei, începând de la confluenţa Peţei cu Adona şi continuând până la capătul străzii Liszt Ferenc, a presupus casetarea pârâului prin realizarea unui canal cu pereţi şi radier din beton armat, având secţiunea dreptunghiulară cu deschidere de 4 m şi 2 m înălţime. Grosimea peretelui de beton armat este de 0,4 m. Pe aceastră strucutră de beton, pe o lungime de 800 de metri, cuprinsă între podul de la strada Atelierelor şi podul de la strada Leonardo Da Vinci, municipalitatea orădeană intenţionează să amenajeze un drum pentru trafic uşor. Al doilea tronson, priveşte căpătul străzii Liszt Ferenc şi drumul de centură, acolo unde s-a optat pentru o altă soluţie tehnică: montarea unor dale din beton tip fagure pe o lungime de 500 m, urmând să fie utilizate câte 686 dale pe fiecare taluz. Zona va fi mai apoi înierbată, şi acest tronsoan urmând apoi să fie predat Primăriei Oradea.
Al treilea tronson, amonte de podul de peste drumul de centură, cu o lungime de 2 km, presupune lucrări de recalibrare a albiei, care se vor executa abia anul viitor. Valoarea lucrărilor se ridică la 14.253.292 lei.
Inainte de a comenta si critica actiunile primarului, ar fi bine sa ne informam . Poate ca atunci ati fi aflat ca aceste realizari se fac cu fonduri europene atrase datorita priceperii celor care au stiut sa gestioneze aceasta problema. Despre celelalte realizari, ca de ex. :podul Sovata, drumul de centura, modernizari de strazi, asfaltari, parcari, parcuri , locuri de joaca, etc. , nu spuneti nimic.Nu-mi aduc aminte ca pe ceilalti primari pe care i-a avut orasul nostru, sa-i fi criticat asa de mult, cu toate ca s-au preocupat mai mult de interesele lor personale si de grup. Dati-va jos ochelarii de cal si fiti cinstiti cu voi insiva si nu mai semanati vrajba, ca este destula.
Eu cred ca "vinovat este mult hulitul primar al orasului Oradea,un excelent gospodar a carui preocupare permanenta este grija pentru oras si lucuitorii sai si nu imbogatirea sau acapararea de imobile ca predecesorii.Este vorba de fonduri europene,nerambursabile,domeniu la care Romania este ultima in europa.
Ma tot intreb cum de se gasesc bani pentru atatea lucrari de constructii in Oradea, cand e criza, nu sunt bani pentru mai nimic altceva, oameni care castigau 600-800 de lei pe luna sunt dati afara din serviciu pentru a se face economie. Sa fie oare din cauza ca din lucrari se imbogatesc si politicienii?