Program prelungit la eliberarea cazierului judiciar
Începând din data de 1 februarie 2005, serviciul de eliberare a cazierelor judiciare îşi va prelungi programul de preluare a cererilor. Această decizie a fost luată de Inspectoratul Judeţean de Poliţie la cererea prefectului Ilie Bolojan pentru a se reduce timpul între depunerea cererii şi eliberarea cazierului.
Purtătorul de cuvânt al IJP Bihor, Alina Popa, a anunţat, ieri, în cadrul conferinţei de presă organizată la Prefectură, că cererile vor fi preluate în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi între orele 7.00 şi 12.00. De asemenea, joia, programul va fi prelungit, cererile fiind preluate între orele 17.30 şi 19.30. Alina Popa a mai afirmat că cererile de eliberare a certificatelor de cazier judiciar se vor depune numai la Inspectoratele de Poliţie de la locul de naştere sau de domiciliu al solicitantului. Eliberarea cazierului pentru persoanele născute în judeţul Bihor care plătesc taxa de urgenţă în valoare de 50.000 de lei la orice sucursală CEC de pe raza judeţului se va face în aceeaşi zi, după trei ore de la depunerea cererii. În schimb, pentru persoanele născute în alte judeţe şi care plătesc taxa de urgenţă, ridicarea se face în aceeaşi zi, însă după ora 16.00. Persoanele care depun cereri în ziua de joi, dar după ora 17.30, vor putea ridica certificatul de cazier începând cu ziua de vineri, după ora 11.00. De asemenea, persoanele născute în Bihor care solicită eliberarea certificatului fără taxe de urgenţă vor putea ridica cazierul în termen de 4 - 10 zile de la data depunerii cererii, în timp ce persoanele născute în alte judeţe vor fi nevoite să aştepte maximum 30 de zile de la data depunerii cererii. Eliberarea cazierelor se face la ghişeul ofiţerului de serviciu de la IJP Bihor. Alina Popa a precizat că prezenţa la ghişeu a persoanei care solicită eliberarea cazierului este obligatorie, aceasta trebuind să prezinte buletinul sau cartea de identitate, cererea tip şi un timbru fiscal în valoare de 8.000 de lei. Totuşi, dacă solicitantul nu se poate prezenta personal la ghişeu, eliberarea certificatului se va face pe baza unei procuri autentificate de către un notar public. De asemenea, pentru persoanele aflate în străinătate, eliberarea certificatului de cazier judiciar se va face în baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, ori de către un notar public, cu respectarea cerinţelor legalizării actelor oficiale străine. "Sper ca aceasta să fie o etapă tranzitorie până când cazierul se va putea elibera pe loc, o dată cu informatizarea serviciului de eliberare a cazierului", a declarat prefectul Ilie Bolojan. Acesta a mai precizat că, tot din luna februarie a acestui an, va fi operaţională o a doua linie de preluare a cererilor pentru paşapoarte. "Deocamdată, mai sunt probleme cu lipsa spaţiului şi a personalului", a spus Bolojan, care a adăugat că a avut o întâlnire cu primarii din Salonta, Aleşd, Beiuş şi Marghita, prilej cu care s-a discutat despre achiziţionarea aparaturii necesare pentru ca acest serviciu să fie operaţional în fiecare zi a săptămânii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.