Foarte mulți dintre proprietarii de automobile știu deja cât de simplu pot găsi pe internet, în magazine specializate, orice piese auto au nevoie, precum și diverse consumabile precum baterii auto, uleiuri de motor și alte asemenea. Ascensiunea comerțului electronic a schimbat puternic retailul cu produse specializate auto. Astăzi, tot mai multe magazine dedicate acestui segment au devenit un gen de showroom / depozit, axându-se tot mai puternic de fapt pe livrările online de produse. Indiferent care este locația magazinului și nișa pe care activează, poate găsi clienți pe internet și poate expedia produsele la orice adresă din România, prin intermediul firmelor de curierat.

Interesant este că și piața de servicii din industria auto & moto - aparent una cu specific local - este influențată de popularitatea internetului. Această influență este estimat că va crește puternic în următorii ani, pe măsură de ascensiunea internetului va fi și mai vizibilă în rândul consumatorilor. Generațiile mai tinere au tendința de a-și susține cele mai multe decizii de cumpărare pe informațiile pe care le găsesc în mediul online, iar companiile care nu au o prezență puternică pe internet au foarte mult de pierdut. Mai exact, ne referim în mod special la servicii auto cu vânzare efectivă în mediul offline, clasic, dar pentru care decizia s-a realizat anterior, în urma chiar și a unei simple căutări pe Google.

Un service auto în cartierul X, poate chiar un service auto specializat în reparații la partea electrică a automobilului; o vulcanizare recomandată de utilizatori pentru diverse tipuri de servicii; o firmă care păstrează cauciurile de vară pe timp de iarnă și invers; o unitate dedicată serviciilor de vopsitorile auto - iată doar câteva exemple concrete de business-uri care interacționează cu clienții în mediul real, dar care pot atrage cu succes clienții mai întâi pe internet. Astfel, ca antreprenor, dacă ai investit într-o astfel de afacere, nu te mai bazezi numai pe traficul din zona, pe fluxul stradal. Clienții pot veni la tine pe bază de recomandări online. Ești prezent pe internet așa cum trebuie, clienții te vor găsi chiar și dacă locația ta nu este una foarte vizibilă în trafic (și implicit ai costuri mai mici cu chiria spațiului respectiv).

Un website nu va fi doar o formă de prezentare (deși în acest domeniu este extrem de relevantă chiar și simpla prezență), ci un canal de comunicare cu potențialii clienți, grație noilor tehnologii ce pot fi implementate. Se poate analiza inclusiv proveniența traficului și ceea ce caută clienții, pentru a orienta poate ulterior gama de servicii pe anumite nișe. Este important ca experiența utilizatorilor cu websiteul să fie perfectă, pentru a nu compromite procesul de marketing și vânzări. Să ne imaginăm un utilizator care caută online un anumit tip de servicii auto într-o localitate. De pe motorul de căutare, ar putea da click spre website-ul companiei în cauză. Dacă serverul este nefuncțional sau website-ul se încarcă greu, acesta va fi cu siguranță un caz de vânzare ratată în ultimul moment. Mare atenție așadar la serviciile de găzduire web (un bun exemplu poti vedea la www.thc.ro), dar și la modul în care este construit website-ul.

Indiferent dacă ai o afacere independentă în domeniul serviciilor auto sau dacă ai apelat la o franciză ce îți oferă autonomie regională în promovare, asigură-te că au o prezență online puternică, foarte bine construită, pe care o vei consolida în timp. Rețelele sociale contează foarte mult, dar nu înseamnă totul. Pe lângă resursele online cunoscute, pe care le poți accesa la fel ca orice concurent al tău, ai nevoie de soluții care să îți garanteze acțiune independentă și o identitate clară, cu adevărat puternică, fără a fi asociată cu alte platforme online.