Personalităţi ale vieţii teatrale orădene, dar şi creatori şi critici de teatru din Bucureşti, s-au reunit ieri, în foaierul teatrului din Oradea, pentru a discuta despre teatru scurt, un gen care a făcut carieră în istoria dramaturgiei. Colocviul, intitulat "Teatrul scurt - între handicap şi performanţă", a fost  moderat de Ludmila Patlanjoglu, critic de teatru, director al Departamentului "Studii Teatrale" din cadrul UNATC I.L.Caragiale din Bucureşti.

Evenimentul s-a bucurat de participarea unor personalităţi ale vieţii teatrale orădene, foşti şi actuali directori, actori, secretari literari, dar şi creatori şi critici de teatru din Bucureşti. Dintre aceştia, îi amintim pe: Mircea Bradu, Eugen Ţugulea, Ion Abrudan, Elisabeta Pop, Daniel Vulcu, Victoria Balint, Paşcu Balaci, Radu Macrinici, Lia Bugnar, Doru Mareş, Ion Parhon, Szabo K. Istvan etc., precum şi actori şi scenografi ai Teatrului Regina Maria. Având ca temă de dezbatere teatrul scurt, un gen considerat adesea minor, dar care a făcut carieră în istoria dramaturgiei şi a impus de-a lungul timpului o serie de importanţi autori de teatru, acest colocviu a încercat să traseze liniile de forţă ale piesei scurte, dar şi punctele ei nevralgice, la nivel dramaturgic şi spectacologic. A fost, totodată, un bun prilej de a discuta despre atitudinea creatorilor de teatru în faţa acestei forme concentrate a dramaturgiei, dar şi despre posibilul impact pozitiv asupra  publicului contemporan, educat în era videoclipului şi a formelor esenţializate ale culturii. În cadrul întâlnirii, s-a făcut o trecere în revistă şi a celor optsprezece ediţii de festival la Oradea, prima având loc în anul 1976. De-a lungul timpului, Festivalul de Teatru Scurt a reuşit să impună un curent în rândul regizorilor valoroşi, încurajându-i tot mai mult să monteze piese scurte. Astăzi nu există teatru din al cărui repertoriu să lipsească piesa de teatru scurt.

Colocviul a fost organizat de Teatrul Regina Maria, în colaborare cu Asociaţia Internaţională a Criticilor de Teatru - Secţia Română şi Revista Teatrul Azi. Dialogul va fi publicat în revista Teatrul Azi, condusă de Florica Ichim, critic de teatru.