Contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare, au obligaţia să înregistreze contractul de închiriere la Fisc, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului între părţi şi de a depune Formularul 220 "Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit". 

Veniturile din cedarea folosinţei bunurilor reprezintă veniturile, în bani şi/sau în natură, provenind din cedarea folosinţei bunurilor mobile şi imobile, obţinute de către proprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal, altele decât veniturile din activităţi independente. Aceste venituri se stabilesc pe baza unui contract încheiat între părți, în formă scrisă. Documentele necesare pentru înregistrarea unui contract de închiriere sunt: contractul de închiriere (un exemplar în original se va păstra de către unitatea fiscală; declaraţia privind venitul estimat/norma de venit - Formular 220 în 2 exemplare pentru fiecare proprietar, coproprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal, după caz; actul de proprietate/deţinere legală, copie şi original; împuternicire însoțită de actul de identitate al împuternicitului, după caz. Formularul 220 se depune în termen de 30 zile de la încheierea contractului de închiriere. Potrivit ghidului publicat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituţiei, în cazul persoanelor fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de închiriere, depun câte o declarație estimativă pentru fiecare sursă. În situația închirierii bunurilor deținute în comun, fiecare coproprietar completează şi depune câte o declarație, corespunzător cotei care îi revine din proprietate. Declarațiile fiscale se completează în două exemplare,  din care originalul se depune la registratura Fiscului sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, iar copia se păstrează de către contribuabil. Atenție! Data depunerii declarațiilor este data înregistrării acesteia la unitatea fiscală fiscal sau data depunerii la poştă, după caz.

Contribuabilii care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor pe parcursul unui an, cu excepţia veniturilor din arendare, datorează plăţi anticipate cu titlu de impozit în contul impozitului pe venit către bugetul de stat. Concret, în urma prelucrării datelor înscrise de contribuabil în "Declarația privind venitul estimat/norma de venit”, Fiscul  va emite "Decizia de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale", prin care va stabili plăţile anticipate cu titlu de impozit datorate de contribuabil în contul impozitului pe venitul anual datorat. Decizia se va întocmi în două exemplare, din care un exremplar va fi comunicat contribuabililor, cel de-al doilea fiind arhivat la Fisc, la dosarul contribuabilului. Important! În cazul în care, potrivit clauzelor contractuale, venitul din cedarea folosinţei bunurilor reprezintă echivalentul în lei al unei sume în valută, determinarea venitului anual estimat se efectuează pe baza cursului de schimb al pieţei valutare, comunicat de Banca Naţională a României, din ziua precedentă celei în care se efectuează impunerea. Plăţile anticipate vor fi efectuate de către contribuabili în patru rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru, respectiv 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie, 21 decembrie. Impozitul reprezentând plata anticipată pe veniturile din cedarea folosinţei bunurilor şi diferenţele de impozit anual de regularizat, stabilite în plus se pot achita: în numerar la sediile organelor fiscale cât şi la Trezoreriile Statului; prin virament, în conturile deschise la Trezoreriile Statului; prin mandat poştal, în conturile deschise la Trezoreriile Statului.