DGFP Bihor: Etapele transmiterii on-line a declaraţiilor fiscale
Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor reaminteşte contribuabililor că, începând cu termenul scadent 25 iulie, Declaraţia 112 va fi depusă numai on-line.
În acest scop, un prim pas de urmat îl reprezintă obţinerea certificatului calificat de semnătură electronică de la unul dintre furnizorii acreditaţi: Certsign SRL (www.certsign.ro), Digisign SA (www.digisign.ro), respectiv Trans Sped SRL (www.transsped.ro). Urmează apoi a doua etapă - instalarea programului Adobe Reader 8.2. Certificatul digital calificat obţinut trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se va descărca în calculatorul de pe care se transmit declaraţiile documentul de confirmare <http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf> de pe portalul ANAF, care va fi completat şi transmis pe e-mail la furnizorul certificatului. Furnizorul va semna documentul pe care apoi contribuabilul îl va transmite prin portal la ANAF (modulul Declaraţii electronice, opţiunea Înregistrare certificate calificate). Atenţie! La tastarea butonului Validate Signature, nu trebuie să apară erori! Apoi se va trimite acest fişier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Firma va verifica datele din documentul transmis de contribuabil, va aplica semnătura electronică în căsuţa "Semnătură autoritate de certificare", după care va înapoia, pe adresa contribuabilului, pe e-mail, Documentul confirmat. Documentul de confirmare se salvează pe discul calculatorului de pe care urmează să fie transmise declaraţiile. Cu documentul de confirmare, contribuabilul se va înregistra pe website-ul ANAF, astfel: de pe portalul ANAF, meniul: Depunere declaraţii, modulul: Înregistrare certificate calificate, se selectează: (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi se transmite tastând butonul Transmite documentul. După parcurgerea acestor paşi, se vor introduce în câmpurile care se generează, datele solicitate: codul unic de identificare al contribuabilului (operatorul economic) pentru care se transmit declaraţiile fiscale); denumirea contribuabilului; adresa contribuabilului. După completarea acestor date se tastează butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afişa, formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", completat cu datele care s-au introdus anterior. Pentru tipărirea acestui formular se apasă butonul Tipăreşte cererea. Contribuabilul va lista, semna şi ştampila cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150). Documentele (împuternicirea, actul de identitate, formularul 150), vor fi prezentate la orice unitate fiscală. În ceea ce priveşte transmiterea efectivă a declaraţiei 112, iată procedura: aşteptaţi primirea pe e-mail a dreptului de utilizare a serviciului; accesaţi adresa www.e-guvernare.ro <http://www.e-guvernare.ro> Depunere declaraţii, Declaraţii ANAF (veţi fi redirecţionat pe portalul ANAF); descărcaţi formularele electronice şi completaţi-le; transmiteţi declaraţiile şi examinaţi starea declaraţiilor transmise. Pentru informaţii suplimentare folosiţi formularul de asistenţă - (subiect depunere declaraţii electronice). Pentru informaţii referitoare la autentificarea pe portalul ANAF, în vederea vizualizării stării declaraţiilor depuse, folosiţi formularul de asistenţă sau telefon DGTI.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.