Lucrările la Centura Oșorhei avansează, stadiul execuției ajungând la 80%. Constructorii au finalizat joi, 30 mai, turnarea celui de-al doilea strat de asfalt, urmând ca în luna iunie să fie turnat stratul de uzură.

 

„Se mai lucrează la cele două capete ale centurii. La capătul dinspre Oradea se va reloca un post electric și se vor asfalta bretelele de conectare cu girația de pe centura Oradea, din spatele Metro. La capătul dinspre Cluj, la girația de la Fughiu, se va face un racord provizoriu, urmând să înceapă și lucrările la pasajul suprateran peste această girație. În următoarele două săptămâni se va definitiva și intersecția cu drumul județean spre Copăcel, aflat și el în lucru. Din a doua jumătate a lunii iunie se va turna și al treilea strat de asfalt, cel de uzură. În iulie se vor realiza marcajele și semnalizarea. La începutul lunii august, centura Oșorhei se va deschide circulației”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Până în prezent, au fost deschise circulației Centurile Sântandrei și Sânmartin. În iulie se va deschide și Centura Nojorid.

„Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Oșorhei pornește din sensul giratoriu situat la intersecția cu drumul spre localitatea Cheriu, de pe Centura Oradea, ocolește Oșorhei prin sud și se termină în sensul giratoriu de pe DN1, care face legătura cu localitatea Fughiu.

Centura Oșorhei va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerată ieșire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1. Nu vor mai fi blocaje înspre Oșorhei, ceea ce înseamnă economie de timp și de costuri. Reamintim că în cadrul aceluiași proiect se reabilitează cei 12,8 km de drum județean dintre Oșorhei și Copăcel. Aici lucrările presupun lărgirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietăți, refacerea podețelor și demolarea și refacerea podului peste Valea Sărand”, menţionează administraţia judeţeană.

Lucrările la centura Oţorhei şi la drum județean dintre Oșorhei și Copăcel sunt executate de firma PORR Construct. Valoarea contractului pentru cele două drumuri este de 108.275.129,09 lei, fără TVA. Termenul de execuție a fost stabilit la 18 luni din momentul ordinului de începere a lucrărilor.

Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, prioritatea de investiții 5: O regiune accesibilă, Obiectivul Specific (OS) 3.2.

Din proiectul „Construirea și reabilitarea legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din Județul Bihor” mai fac parte Centurile Nojorid, Sântandrei, Biharia și drumul de legătură dintre Biharia și Paleu, modernizarea DJ 763 Padiș – Ic Ponor și reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca, cu o valoare totală de 130 de milioane de euro.