Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș este partener cu șase persoane fizice și juridice din județele Cluj și Sălaj în cadrul proiectului „Fructe bune din Transilvania Munților Apuseni”.

 

Proiectul este finanțat prin Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 – Măsura 16.4A, cu o valoare de peste 1,2 milioane de lei (plus TVA) și derulat pe o perioadă de doi ani începând din martie 2023.

Deși principalele obiective ale inițiatorilor proiectului țin de „înființarea unui lanț scurt și a unei piețe locale bazate pe crearea unui magazin fizic și a unuia online pentru comercializarea directă a produselor partenerilor în orașul Huedin (jud. Cluj)”, precum și de „sprijinirea dezvoltării lanțului scurt și a pieței locale prin intermediul unor metode moderne și inovative de comunicare (internet, media, evenimente/emisiuni de promovare etc.)”, aceștia acordă o atenție deosebită elevilor, inclusiv celor din Beiuș, care, în viziunea lor, „reprezintă un segment de piață foarte important, deoarece pot influența deciziile de cumpărare ale părinților lor și, pe viitor, pot deveni consumatori cu venituri proprii, sau chiar antreprenori în domeniu”.

Prin urmare, mai multe activități din calendarul proiectului s-au desfășurat în câteva dintre unitățile școlare partenere sau din localitățile de proveniență ale partenerilor: Școala Gimnazială Negreni (jud. Cluj) – „Legumele, mierea, lactatele și beneficiile lor”, Liceul Tehnologic „Vlădeasa” Huedin – „Alimentație echilibrată pentru copii” și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș – „Cultivarea, procesarea și consumul produselor locale”.

După ultima acțiune, cea din iunie, de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, organizatorii proiectului „Fructe bune din Transilvania Munților Apuseni” subliniau pe pagina de Facebook Gust & Guest:

„Speakerii noștri au abordat două din cele mai importante teme pentru orice adolescent: antreprenoriatul și importanța consumului de alimente naturale și locale. Tinerii noștri trebuie să fie educați în privința micilor întreprinderi locale (cum se gestionează și cât sunt de importante într-o lume dominată economic) și trebuie să fie conștienți de beneficiile pe care produsele naturale le aduc în viața oricui (în special cele ale sucurilor naturale locale!)”.