La Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” - Elevii devin specialiști în tehnologiile IT ale viitorului
Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” a fost în această toamnă gazda a două evenimente de programare și tehnologie, „RoboIncubator” și „RoboPlant”, desfășurate în cadrul inițiativei Europe Code Week 2022, sprijinită de Comisia Europeană.
„RoboIncubator” a avut loc în luna septembrie și a fost gândit ca un incubator de idei de programare, robotică și 3D printing. Evenimentul s-a adresat în special elevilor de clasa a XII-a, dar și altor tineri pasionați de programare (în special de dezvoltare de jocuri). Elevii țintă aveau cunoștințe de programare, dar nu de robotică și tipărire 3D. Membrii voluntari ai clubului de robotică, foștii lazăriști Tudor Huza și Narcis Turani, au acționat ca mentori pentru ceilalți elevi. În cadrul evenimentului, aceștia au prezentat idei și proiecte realizate în cadrul activităților clubului, a participării la diverse concursuri sau susținute în cadrul examenului de atestat. Ulterior, elevii au fost asistați activ în găsirea propriilor idei de proiect și prototipizarea acestora, indiferent de natura lor. S-a utilizat o varietate de medii de dezvoltare, precum C#, C++, Unity, Python, HTML/CSS, dar mai ales Arduino cu elemente de 3D printing. Scopul principal a fost transformarea elevilor în creatori de soft (în special în vederea susținerii examenului de atestat profesional), dezvoltarea gândirii creative și, mai ales, creșterea interesului pentru realizarea de proiecte de robotică și 3D printing.
Al doilea workshop, „RoboPlant”, desfășurat în luna octombrie, a avut ca obiectiv principal familiarizarea elevilor cu elemente de robotică și, în concret, proiectarea și realizarea unui mini-sistem de irigare a plantelor care să monitorizeze umiditatea din sol, prin folosirea senzorilor Arduino specifici. Evenimentul s-a adresat în special elevilor din clasele a IX-a, nefamiliarizați cu domeniul roboticii. Activitățile au fost diverse și au îmbinat cu succes proiectarea în TinkerCAD cu scrierea de cod în Scratch, sarcinile propuse fiind duse cu succes până la capăt de către tinerii învățăcei, asistați de veteranii clubului RoboCODE.
„Pentru clubul de robotică din școală, acest tip de activități reprezintă o ocazie binevenită de a promova activități viitoare, derivate din aceste evenimente și de a găsi colegi noi cu care membrii clubului să împărtășească aceleași pasiuni”, a declarat profesorul Viorel Muscaș, organizatorul celor două evenimente.
Directoarea Liceului „Aurel Lazăr”, Mihaela Băguț, a spus că desfășurarea, pentru al cincilea an consecutiv, a unui eveniment în cadrul programului „Meet and Code” înseamnă „o bună oportunitate de a stârni pasiunea pentru studiul disciplinelor STEM în rândul elevilor și, totodată, de a aduce plus-valoare comunității din care fac parte”.
9 din 10 locuri de muncă vor necesita abilități digitale în viitor!
Fiindcă bunele practici trebuie împărtășite, profesorul de informatică Viorel Muscaș va participa, ca speaker, în cadrul Festivalului Digital Predau Viitorul, care va avea loc în perioada 24-28 octombrie.
„Voi vorbi despre evenimentele Meet and Code la care particip de 5 ani și care reprezintă o excelentă oportunitate pentru elevi și comunitate de a explora programarea și domeniile conexe într-o manieră inedită”, a mai declarat Muscaș.
Cele două evenimente de programare și tehnologie, „RoboIncubator” și „RoboPlant”, sunt finanțate în cadrul programului Meet and Code sprijinit la nivel european de compania de software SAP. Meet and Code este coordonat de Haus des Stiftens gGmbH și rețeaua TechSoup Europe în 35 de țări europene și susține, pentru cel de-al 6-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu inițiativa Comisiei Europene - Europe Code Week. În România, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup.
Sub motto-ul ,,Empowering a Generation”, Meet and Code încurajează organizațiile nonprofit din toată Europa să contribuie la promovarea educației digitale, prin activități de programare sau de tehnologie dedicate copiilor și tinerilor cu vârsta între 8 și 24 de ani. Conform raportului „The Digital Skills Gap in Europe” al Comisiei Europene din 2017, 9 din 10 locuri de muncă vor necesita abilități digitale în viitorul apropiat.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.