Rezultate finale la Evaluarea Națională - 80,98% din elevi au medii mai mari sau egale cu 5
Absolvenții clasei a VIII-a au scăpat ieri, 30 iunie, de emoțiile Evaluării Naționale. După contestații, proporția candidaților care au luat minim 5 a crescut cu 0,15%, ajungând la 80,98%. Bihorul a înregistrat și o premieră negativă la nivel național, cea mai mare diferență între nota obținută înainte de contestații și cea obținută după recorectare, 5,9 puncte (de la 2,80 la 8,70), la Limba română.
Ministerul Educației a publicat joi, 30 iunie, rezultatele finale obținute după soluționarea contestațiilor de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut probele Evaluării Naționale sesiunea 2022.
În județul Bihor, în urma reevaluării lucrărilor contestate, proporția candidaților cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost de 80,98% (3.418 de candidați), în creștere cu 0,15% față de rezultatele inițiale (80,83%). Nu a crescut numărul candidaților cu media generală 10.
Patru candidați au încheiat examenul cu media generală 10 (zece). Aceștia provin de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea, Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” Oradea și Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea.
Dintre cei 4.221 de candidați prezenți, 3.418, respectiv 80,98% candidați, au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci). La proba de Limba și literatura română, 3.447 de candidați au obținut note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 35 de candidați au fost notați cu 10 (zece). La proba de Matematică, 3.160 de candidați au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 63 de candidați au obținut nota 10 (zece).
La proba de limbă şi literatură maternă, 825 candidaţi au obținut note peste sau egale cu 5, iar 6 candidaţi au obţinut nota 10. În județul Bihor, rata de participare a fost de 91,62%: 4.221 de candidați prezenți (dintr-un total de 4.607 de absolvenți înscriși). Niciun candidat nu a fost eliminat.
La nivel național, ponderea elevilor care au obținut medii peste 5 la Evaluarea Națională a crescut ușor, de la 82,3% la 82,4%, în urma soluționării contestațiilor.
Au existat 17 lucrări cu note modificate, cu o diferență de peste două puncte - 16 la Limba română și una la matematică. Cea mai mare diferență a fost înregistrată în Bihor, unde un elev a primit 2,80 la examenul la limba română, iar în urma recorectării, nota i-a crescut la 8,70. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a spus că diferența de 5,9 puncte a fost cauzată de o „eroare de transcriere”, greșeala fiind făcută la transcrierea notelor din borderou.
„Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării evaluării. Mai grave sunt erorile în evaluare, care sunt inadmisibile. Cei care au greșit anul trecut, anul acesta nu au mai făcut parte din comisiile de evaluare a lucrărilor. Până la sancțiuni, trebuie să formăm profesorii”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.
Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare sumativă externă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Media de admitere constituie criteriu pentru admiterea în învățământul liceal de stat, fiind media ponderată între media generală obținută la Evaluarea Națională (cu o pondere de 80%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).
Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 4-11 iulie și va fi urmată de repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat în data de 14 iulie.
Situația nu este valabilă și în cazul cerrcetat de DNA, de la concursul de directori?