Autogara din Decebal, finalizată
Clădirea viitoarei Autogări de pe Bulevardul Decebal a fost preluată de OTL şi va funcţiona, deocamdată, ca staţie de transbordare pentru călătorii care vin din zona Salonta, până când va fi obţinută autorizaţia de funcţionare.
Situată pe Bulevardul Decebal, lângă blocurile ANL, aceasta va fi a doua Autogară OTL, după cea din Nufărul. "Azi (n.r. - ieri) doar preluăm clădirea, care va fi folosită de pasageri să poată sta dacă vremea e nefavorabilă. Încă nu avem autorizaţie de funcţionare pentru Autogară”, a menţionat directorul OTL, Csuzi Istvan. El a precizat că deşi aprobarea pentru construcţia autogării a fost primită din partea Consiliului Local Oradea în 2013, iar adjudecarea licitaţiei s-a făcut în 2014, construcţia clădirii a fost încheiată abia acum din cauza unor probleme apărute imediat după începerea lucrărilor. "După prima săpătură s-a constatat că magistrala de apă trece chiar sub această clădire şi a trebuit deviată. La fel s-a întâmplat şi cu cablurile electrice. În plus, blocurile ANL sunt foarte aproape. După multe peripeţii, s-a putut lucra, în sfârşit, la fundaţie”, a declarat, ieri, Csuzi Istvan. În plus, acesta a afirmat că unele întârzieri în finalizarea lucrărilor s-au produs şi din cauza proiectantului şi a constructorului, însă, deocamdată, nu ştie exact dacă vor fi aplicate penalităţi. Clădirea este construită pe structură metalică pe stâlpi şi grinzi metalice, pereţi interiori pe schelet metalic cu izolaţie fonică şi termică. Suprafaţa construită este de 142 mp. În interior sunt amplasate bănci, un ecran pe care vor rula informaţii pentru călătrori, un pupitru destinat informării călătorilor şi vânzării titlurilor de călătorie judeţene şi OTL, dulap pentru păstrarea bagajelor, grupuri sanitare pentru femei, bărbaţi, persoane cu dizabilităţi şi pentru mamă şi copil. În exterior sunt amenajate 6 peroane, iar pentru călători s-au montat 20 de bănci, 4 adăposturi prevăzute cu băncuţe şi coşuri de gunoi, iar în zona verde sunt plantaţi trandafiri, plante ornamentale, arbori foioase şi gard viu. Valoarea devizelor predate de executant este de aproximativ 339.000 lei. "Când va fi autorizată ca autogară, toate cursele din sudul judeţului, spre zona Salonta, vor avea cap final de line aici în autogară”, susţine directorul OTL, care estimează că în jur de 2.000 - 2.500 de persoane vor tranzita zilnic această autogară. "Sperăm că cetățenii vor aprecia existența acestei stații de transbordare, iar toți operatorii de transport vor folosi și vor utiliza această stație, întrând astfel în legalitate pe teritoriul municipiului Oradea”, a menționat Csuzi Istvan.
Le fură din călători
Pe de altă parte, directorul OTL a ţinut să precizeze că deşi o cursă Oradea - Debreţin este benefică, firma care transportă pe cei care vin sau pleacă spre Aeroportul Debreţin nu are licenţă de transport internaţional. "E bine că avem o cursă Oradea-Debreţin, însă se pune întrebarea de legalitate. Firma respectivă nu are licenţă de transport internaţional”, a afirmat Csuzi, prezentând un răspuns pe care l-a primit de la Direcţia Generală Transport Terestru şi Direcţia Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor. "Dacă facem concurenţă, atunci să fie legală”, a declarat Csuzi, adăugând că firma care transportă pasagerii de la Oradea la Debreţin şi retur ia din călătorii OTL. Reamintim că OTL are cursă internaţională, pe traseul Oradea-Biharkeresztes. De asemenea, Csuzi Istvan a mai ţinut să precizeze că firma Otgabi opreşte în Oradea în staţiile OTL de la Gară şi de la zig-zaguri.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.