Circulaţia trenurilor din întreaga ţară a fost blocată ieri dimineaţă şi chiar dacă din Oradea nu a plecat cu întârziere decât trenul intercity Cluj-Napoca - Timişoara, şi aceasta de doar câteva minute, cele care trebuia să sosească din alte oraşe au suferit întârzieri care au depăşit, cumulat, 700 de minute. Astfel, intercity-ul de pe relaţia Timişoara - Cluj-Napoca a avut o întârziere de 170 de minute, acceleratul Timişoara - Iaşi, 110 minute, personalul Timişoara - Oradea, 85 de minute, rapidul Bucureşti - Oradea a avut întârzieri de 150 de minute, personalul Cluj-Napoca - Oradea a avut întârzieri de aproximativ 120 de minute, iar cel de pe relaţia Halmeu - Oradea, 150 de minute, menţionează Cristina Derban, şef Staţie CFR Călători. La toate aceste întârzieri s-au mai adăugat şi cele ale trenurilor care trebuia să sosească din Ungaria, angajaţii transportului feroviar din această ţară fiind şi ei în grevă de la ora 4.00, ora României. Un tren internaţional Puspokladani - Oradea care avea sosirea, ieri, la ora 11.33, avea afişată o întârziere... necunoscută.

Directorul general de la CFR Infrastructură, Constantin Manea, a precizat că, la nivel naţional, din 382 de trenuri cât trebuia că circule pe timpul protestului spontan, s-au oprit 290, însumând 34.843 de minute de întârziere. Din cele 290 de trenuri oprite, 96 au fost de marfă, restul fiind de călători, a adăugat Manea. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că oprirea circulaţiei trenurilor timp de aproximativ trei ore nu a fost o mişcare spontană de protest, pentru că a debutat simultan în toată ţara şi a fost reluată tot simultan, la aceeaşi oră, adăugând că această formă de protest este ilegală. În opinia ministrului, refuzul îndeplinirii obligaţiilor de serviciu de către o parte a angajaţilor celor trei companii de căi ferate a fost coordonat de liderii sindicali. El a adăugat că, în acest sens, declaraţiile liderilor sindicali sunt elocvente. "Această mişcare este ilegală şi excede cadrul legal", a spus Orban.
Liderii federaţiilor sindicale feroviare susţin însă că acţiunea de vineri dimineaţă, care a durat aproximativ trei ore şi care a determinat blocarea mai multor trenuri în gări, a fost una voluntară. Reprezentanţii sindicaliştilor refuză în continuare oferta Ministerului Transporturilor de majorare a salariilor cu opt la sută în două tranşe şi spun că aşteaptă ca la viitoarea întâlnire de luni aceştia să vină cu o ofertă îmbunătăţită. Totodată, ei anunţă că de luni va fi înregistrat şi conflictul de interese, astfel încât să se respecte cadrul legal de desfăşurare a protestelor.