Mai multe lucrări de design grafic vor fi expuse, din nou, în centrul Oradiei, sub formă de panouri de mari dimensiuni, la finalul lunii iunie, în timpul festivalului cultural „Zilele Sfântului Ladislau”.

 

Departamentul de Arte al Universității Creștine „Partium” din Oradea, alături de „Zilele Sfântului Ladislau” și „Non-Common Design Studio”, în parteneriat cu Asociația Internațională de Design și Cultură „China-Europa” anunță startul înscrierilor la noua ediție a „Publicritic”, concurs și expoziție internațională de postere și GIF-uri.  Tema ediției din acest an a „Publicritic” este „Arta și banii” - o temă esențială pentru a înțelege contextul socio-artistic actual. Creatorii – peste 18 ani, de orice naționalitate – sunt rugați să intre pe website-ul oficial al competiției, www.publicritic.com, să completeze formularul de înscriere și să încarce lucrările originale în format vectorial. Termen-limită pentru înscrieri: duminică, 30 aprilie 2023, ora 24.00 (UTC+2). Înscrierea este gratuită.

Premii și jurizare

Premiile vor fi similare în cadrul ambelor secțiuni – poster și GIF: 1.000 de euro – premiul I, 500 de euro – premiul II, 300 de euro – premiul III, 300 de euro – premiul publicului. Juriul „Publicritic” 2023 este format din Ted Efremoff - artist, regizor, conferențiar universitar - Universitatea Centrală de Stat Connecticut, SUA, Liu Martin - secretar general - Asociația Internațională de Design și Cultură „China-Europa” (CEIDA), Erőss István - artist plastic, câștigător al premiului „Mihály Munkácsy”, rector - Universitatea Maghiară de Arte Plastice din Budapesta, Balla Dóra - artist grafic, câștigător al premiului „Ferenczy Noémi”, conferențiar universitar abilitat Universitatea de Artă și Design „Moholy-Nagy” din Budapesta și Maior Enikő - prorector, conferențiar universitar abilitat, Universitatea Creștină Partium, Oradea. Secțiunea poster și secțiunea GIF vor fi jurizate separat.

Arta și banii

Prin intermediul „Publicritic”, organizatorii își propun să catalizeze, an de an, reflecții vizuale asupra diferitelor probleme sociale actuale. De data aceasta, organizatorii provoacă artiștii să sondeze o expresie vizuală pentru răspunsuri la întrebări, precum: Care este relația dintre artă și economie? Pe ce bază atribuie valoare operei de artă comerciantul, colecționarul, clientul, comunitatea creativă sau chiar societatea? Cum se va transforma lumea emergentă a pieței artei autonome și aplicate pe măsură ce ne îndreptăm din ce în ce mai mult către un viitor mai digital? În ce direcție se schimbă percepția asupra formelor de artă tradițională? Cum se transformă simbolurile de statut sau arta de masă și cultura de masă? Ce rol joacă piața de artă în aceste schimbări? Ce impact au aceste evoluții asupra diferitelor segmente ale societății și asupra societății în ansamblu, precum și asupra rolului și mijloacelor de existență ale artiștilor?

Informații suplimentare despre competiție – condiții de participare, regulament, documente descărcabile etc. găsiți pe website-ul oficial www.publicritic.com. Pentru a urmări parcursul concursului, accesați paginile de Facebook și Instagram Publicritic.