Vitezomanii ar putea sta după gratii 24 de ore, şoferii care comit abateri grave vor rămâne 3 ani fără permis, iar conducătorii auto vor fi testaţi cu alcooltestul de fiecare dată când vor fi opriţi în trafic fie de către echipajele Poliţiei Rutiere, fie de către jandarmi sau poliţişti comunitari. Toate acestea sunt doar câteva dintre prevederile unui proiect de modificare a Codului Rutier. În plus, deţinătorii de autoturisme trebuie să fie atenţi cui îşi vor împrumuta maşina, după ce iniţiatorii proiectului au propus ca proprietarul vehiculului să fie cel amendat, indiferent de persoana care s-a aflat la volan.

Proiectul prevede sancţiuni dure pentru şoferii indisciplinaţi. Astfel, conducătorii auto care circulă cu dublul vitezei legale şi sunt opriţi în trafic de poliţişti ar putea fi reţinuţi pentru 24 de ore. Pentru abaterile grave, permisul ar putea fi reţinut o perioadă de 3 ani. Mai mult, şoferii ar urma să fie testaţi cu alcooltestul de fiecare dată când vor fi opriţi, iar controalele în trafic nu se vor efectua numai de către echipajele Poliţiei Rutieră, ci şi de către jandarmi sau poliţiştii comunitari. O altă măsură este amendarea proprietarului maşinii, chiar dacă acesta nu s-a aflat la volan în momentul unei abateri de la Codul Rutier. Această măsură a stârnit deja reacţia Asociaţiei Magistraţilor din România, care consideră că prevederea încalcă drepturile omului. Cei care au venit cu propunerea explică faptul că, în acest fel, autorităţile pot încasa amenzile mai repede. Proiectul aduce noutăţi şi pentru viitorii şoferi. Poligonul ar putea redeveni obligatoriu. În plus, şoferii profesionişti îşi vor obţine permisul numai după probe de control al derapajului, acvaplanării şi după teste de simulare a impactului şi a răsturnării. O altă modificare îi vizează şi pe deţinătorii de mopede şi scutere. Aceştia vor putea să utilizeze vehiculele pe două roţi doar dacă au permis de conducere. ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu va mai avea ce să caute pe drumurile publice. În prezent, modificările sunt pe masa Consiliului Interministerial de Siguranţă Rutieră. Documentul nu a primit încă avizul Poliţiei Rutiere.