Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ioan Mang, a răspuns ieri criticilor aduse de primarul Ilie Bolojan conducerii administraţiei judeţene şi conducerii aeroportului orădean, pe care le-a acuzat de mediocritate şi că frânează dezvoltarea municipiului. Potrivit lui Mang, Bolojan „s-a comportat ca un politruc”, spunând „neadevăruri”.

„Dl Ilie Bolojan şi-a amintit că este un politruc şi s-a comportat ca un politruc”, a declarat vicepreşedintele Ioan Mang. Amintind despre propunerea lui Ilie Bolojan de introducere a unor tarife scăzute pentru a atrage companiile aeriene, Ioan Mang a menţionat că Aeroportul din Oradea are tarife mai mici decât celelalte aeroporturi din jur. Astfel, taxa de aterizare la Oradea este de 3,5 euro/tonă, la Cluj - 6 euro/tonă, la Timişoara - 5,5 euro/tonă, iar la Sibiu - 6,3 euro/tonă. În ceea ce priveşte serviciile pentru pasageri, din nou, tariful perceput la Oradea este mai mic, 3,5 euro, faţă de 6 euro la Cluj şi 8 euro la Timişoara. În total, tarifele per pasager se ridică la 8,5 euro, susţine Ioan Mang. „În Consiliul Judeţean s-au mai aprobat, cu votul tuturor, şi o listă de facilităţi acordate în funcţie de numărul de aterizări”, a precizat Ioan Mang. Tot în privinţa tarifelor, Mang susţine că tarifele mici nu garantează atragerea de companii aeriene. „Cele mai mici tarife le au aeroporturile din Satu Mare şi Arad. Satu Mare are o sigură cursă internaţională, Aradul nu are niciuna. Nu este esenţial tariful perceput, esenţial este să avem pasageri”, a menţionat Mang, adăugând că, în condiţiile în care Oradea are cele mai mici salarii în rândul municipiilor reşedinţă de judeţ va fi greu de asigurat un aflux mare de călători. De asemenea, el l-a criticat pe Ilie Bolojan care a insistat că aeroportul are nevoie de companii low cost, nu de companii de linie. „Dl Bolojan a spus că se blochează dezvoltarea judeţului şi a municipiului. Nu e aşa. Oamenii de afaceri care vin la Oradea nu vin cu zboruri low cost. Anul trecut au fost 250 curse charter pe Aeroportul Oradea, majoritatea avioane de mici dimensiuni, cu care au venit oamenii de afaceri”, susţine Ioan Mang, care consideră că primarul Oradiei a atacat compania de stat Tarom prin această solicitare de curse low cost. „Faptul că un liberal atacă compania de stat a României nu mă miră. Poate vrea să o vândă, să o privatizeze”, a replicat Mang. El consideră că primarul ar fi trebuit, mai degrabă, să-i încurajeze pe orădeni să zboare de pe aeroportul din Oradea. În plus, Ioan Mang a prezentat preţurile percepute de unele companii low cost care operează pe aeroporturile din Cluj şi Timişoara către destinaţii din Italia şi Spania, precizând că acestea sunt mai mari decât preţurile de pornire anunţate de compania Tarom. „De la Timișoara până în Bologna, dus - întors, cu bagaj de cală, prețul unui bilet rezervat cu o lună înainte, la Ryanair, este de 133 euro. Tarom a anunțat un preț începând de la 99 euro. De pe aeroportul din Cluj, un zbor dus - întos la Barcelona, cu Wizz Air, costă, tot cu un bagaj de cală și rezervare făcută cu o lună înainte, 235 euro. În aceleași condiții, Tarom va opera cu un preț începând de la 150 euro”, a afirmat vicepreşedintele CJ Bihor.

În privinţa propunerii lui Bolojan ca municipalitatea să sprijine prin acordarea de subvenţii pentru zborurile de pe aeroport, vicepreşedintele CJ Bihor a precizat că legea interzice subvenţionarea biletelor. Mai mult, el precizează că s-a încercat acest lucru în timpul în care CJ era condus de Cornel Popa, dar s-a revenit asupra hotărârii, constatându-se că se încalcă legea. „Dacă Primăria Oradea are aşa mulţi bani de ce nu subvenţionează transportul în comun? Oradea are cel mai scump transport în comun din România”, a menţionat Mang.