Liderul PNL Bihor, senatorul Cornel Popa, afirmă că, din cauza nefinanţării vreunei lucrări în judeţul Bihor, premierul Emil Boc "a schimbat" proiectul Autostrăzii Transilvania, susţinând că aceasta urmează să lege de Capitală doar Clujul, "judeţul premierului". Senatorul Cornel Popa a dat publicităţii, ieri, o declaraţie politică intitulată "Tarlaua domnului Boc", prin care îşi exprimă dezacordul faţă de finanţarea lucrărilor la Autostrada Borş - Bucureşti doar pe teritoriul judeţului Cluj. Gestul lui Cornel Popa marchează împlinirea a opt ani de când - deputat la acea vreme - organiza, la Oradea, prima acţiune de lobby în favoarea construirii autostrăzii.

"Chiar dacă la început nu mulţi m-au încurajat, iar după aceea mulţi şi-au arogat meritele acestei viziuni, nu am abandonat şi mi-am asumat responsabilitatea de a transforma acest proiect în realitate", arată Cornel Popa în declaraţia sa politică. "Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, în cârdăşie cu premierul Emil Boc, au luat decizia de a ciopârţi Autostrada Transilvania în autostrada Cluj - Bucureşti", afirmă Popa. Senatorul liberal şi-a argumentat afirmaţia prin faptul că, "sfidând orice logică, cei doi au decis să continue lucrările doar pe tronsonul doi, cel din mijlocul autostrăzii, adică din judeţul premierului. Probabil că domnul Boc vrea să se poată lăuda, într-o viitoare campanie pentru Primăria Cluj, că a dat acestui municipiu o autostradă de centură". "Fie premierul şi ministrul Transporturilor sunt rău intenţionaţi, fie nu înţeleg că, oprind finanţarea pentru tronsonul unu, aduc numai pierderi la bugetul ţării şi nicidecum economii, aşa cum pretind. Oprirea finanţării înseamnă că lucrările făcute în toţi aceşti ani se vor degrada şi vor trebui cheltuite alte milioane de euro pentru a fi refăcute la standardele necesare", arată senatorul Cornel Popa, precizând că "decizia de a construi o autostradă de la mijlocul ei este aberantă". Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, ar fi putut asfalta şi 20 de kilometri de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, dacă ar fi primit mai mulţi bani, în acest an, de la Ministerul Transporturilor, declara, la începutul lunii iunie, purtătorul de cuvânt al companiei, Bogdan Sgârcitu. Potrivit unui protocol încheiat în februarie între Ministerul Transporturilor şi Bechtel, compania americană s-a angajat să finalizeze în acest an 42 de kilometri din tronsonul Câmpia Turzii - Gilău şi viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. La jumătatea lunii mai, premierul Emil Boc a dat asigurări că tronsonul Câmpia Turzii - Gilău va fi finalizat până la sfârşitul anului.