Primarul Ilie Bolojan şi-a prezentat, ieri, la sediul PNL, bilanţul activităţii desfăşurate în fruntea administraţiei publice locale în anul 2009. Potrivit acestuia, una dintre cele mai importante măsuri luate până acum a vizat reducerea personalului Primăriei cu peste 200 de angajaţi, Bolojan susţinând că salariile acestora din ultimii patru ani ar fi acoperit costurile construcţiei a două noi poduri peste Crişul Repede. De asemenea, el a dat vina pe "vechea moştenire" în ceea ce priveşte realizarea investiţiilor în municipiu pe datorie, părând să uite că, anul trecut, Primăria pe care o conduce a accesat un credit de 15 milioane euro pentru reabilitarea infrastructurii de drumuri. Edilul-şef s-a lăudat cu licitaţiile corecte organizate de municipalitate, trecând cu vederea faptul că aceleaşi firme sunt în permanenţă abonate la banul public.

În opinia primarului municipiului Oradea, construcţia a două poduri peste Crişul Repede are o valoare egală cu asigurarea veniturilor pentru mai bine de 200 de familii. "Salarizarea a aproximativ 200 de angajaţi costă într-un an 1 - 1,5 milioane euro. Construcţia unui pod peste Criş înseamnă cheltuieli de aproximativ 2 milioane euro. Putem spune că, în patru ani, am pierdut două poduri", a declarat Bolojan, trecând cu vederea drama unor familii lăsate fără un venit mai ales în aceste momente de criză. În bilanţul prezentat ieri presei orădene, edilul-şef numără printre reuşitele administraţiei pe care o conduce realizarea şoselei de centură a municipiului, deşi finanţarea a fost în întregime asigurată de către Ministerul Transporturilor. O altă mare realizare este considerată asfaltarea drumului care asigură legătura între Borş şi Episcopia Bihor, unde traficul este destul de redus, în timp ce străzi centrale sunt pline de noroaie (ex. strada Ion Raţiu), străzile din cartiere precum Ioşia au rămas la stadiul de uliţe. Faţă de anul 2008, când s-au amenajat 443 de locuri de parcare, în 2009 Bolojan a menţionat că au fost construite 825 de locuri de parcare. Din păcate, însă, la majoritatea acestor lucrări au fost constatate grave deficienţe de execuţie. În ceea ce priveşte proiectele cu fonduri europene, Ilie Bolojan se laudă cu cele privind reabilitarea Ambulatoriului de la Spitalul Clinic Municipal, reabilitarea Cetăţii Oradea şi modernizarea a 19 străzi din municipiu, toate fiind elaborate pe vremea lui Petru Filip.Vehiculata relansare economică a municipiului s-a limitat la parcelarea a câteva hectare de teren în Parcul Industrial, deşi în bilanţ se menţionează începerea lucrărilor de introducere a utilităţilor în această lună. Acest lucru este imposibil, având în vedere că municipalitatea nu a obţinut finanţarea necesară executării unor astfel de lucrări. Edilul liberal s-a mai lăudat că, în mandatul său, licitaţiile s-au desfăşurat corect şi "nicio firmă nu a fost avantajată". Aceste "licitaţii corecte" nu au reprezentat un impediment pentru firmele de casă din timpul lui Petru Filip (Selina, MBS Group, Constructorul Sălard etc.), care în continuare sunt abonate la lucrările efectuate pe bani publici în municipiul Oradea.