În ultima şedinţa a Consiliului Local Aleşd, din luna decembrie, principala problemă pe odinea de zi a fost Raportul de activitate al Spitalului Orăşenesc Aleşd, pentru anul 2011. În rândurile de mai jos vom puncta câteva aspecte la care s-a referit managerul spitalului, ing. Ioan Todoca.

În baza structurii aprobate, spitalul îşi desfăşoară activitatea în patru secţii plus secţia externă T.B.C. Secţia interne dispune de 42 de paturi, din care 6 paturi la compartimentul neurologie. Secţia de chirurgie are 16 paturi din care 4 paturi ATI; Ginecologia dispune de 10 paturi, Pediatria, de 17 paturi, iar Secţia externă TBC, de 50 de paturi, în total 135 de paturi. În cadrul policlinicii funcţionează ambulatoriul de specialitate integrat cu cabinet de interne, diabetologie şi boli de nutriţie, ginecologie, pediatrie, psihiatrie, chirurgie, precum şi laborator de analize clinice şi microbiologie şi laborator de investigaţii imagistice. În cadrul spitalului îşi desfăşoară activitatea 23 de medici, 53 de asistente, 37 de infirmiere şi îngrijitoare. Execuţia bugetară pe 11 luni evidenţiază un echilibru perfect între venituri şi cheltuieli, fapt ce demonstrează buna şi eficienta gospodărire a fondurilor. În continuare managerul instituţiei medicale s-a referit la lucrările de reparaţii şi dotare a spitalului, precum şi la proiectele aflate în diferite stadii de implementare, iar unele, în fază de aprobare.

Realizări şi proiecte

În cursul acestui an a fost reabilitat complet corpul doi al spitalului în valoare de 440 mii lei, din care: reparaţii capitale pardoseli la secţia de pneumologie - 57.000 lei, s-au înlocuit pardoselile la pavilionul TBC şi la MDR, în valoare de 58 mii lei, a fost schimbată instalaţia electrică la Secţia exterioară, în valoare de 75 mii lei. A fost achiziţionat pentru Secţia interne un ecograf DC Mindray cu sondă convexă şi sondă liniară pentru Compartimentul radiologie, în valoare de 63.302 lei; un ecograf DC Mindray cu sondă convexă, endovaginală şi liniară pentru ginecologie, în valoare de 77.133 mii lei; patru concentratoare de oxigen în valoare de 25.600 lei; instalaţie de sterilizare la Compartimentul ATI, în valoare de 110 mii lei; în infrastructura informatică s-au investit 24.621 lei. Toate dotările şi achiziţiile de aparatură enumerate au fost finanţate de Ministerul Sănătăţii şi Holcim Aleşd. Spitalul Orăşenesc a demarat şi a continuat o serie de proiecte menite să atragă fonduri nerambursabile pentru finanţarea unor activităţi care să îmbunătăţească serviciile oferite de spital. Astfel, proiectul "Modernizare şi reabilitare cabinete ambulatorii Spital Orăşenesc Aleşd", gestionat de Primărie, este în stadiu de finalizare la partea de reparaţii, în valoare de 2.173.118,93 lei,  urmând ca în luna martie să se liciteze aparatura în valoare de 250 mii euro. Un alt proiect HU-RO transfrontalier CBC în valoare de 150 mii euro este în stadiu de contractare, fiind deja aprobat de autoritatea de management de la Budapesta. Obiectivul proiectului îl constituie diverse cursuri de perfecţionare pentru medici, în valoare bugetată de 40.000 euro. De asemenea, pentru partea de informatizare a spitalului este alocată suma de 22.550 euro. Cursurile se vor desfăşura alternativ, lunar, în România şi Ungaria, având bugetat şi un curs de limba maghiară. Proiectul "e-sănătate" este realizat în parteneriat cu Spitalul municipal Marghita şi Spitalul municipal Salonta, fiind în stadiu de evaluare la MCSI şi are ca obiectiv informatizarea spitalului, implementarea programelor specifice "Hospital manager şi conexiunea broadband". Proiectul a trecut de prima fază de evaluare, fiind trimise neconformităţile cerute. În fine proiectul HU-RO în ce priveşte dotarea şi medicina de urgenţă se va depune până la 31 ianuarie 2012, în valoare de 800.000 euro.