Agenția de Dezvoltare Locală Oradea, în parteneriat cu firmele din Oradea, a organizat ieri, la Trade Center, o bursă a locurilor de muncă pentru angajații Electrocentrale Oradea care au fost disponibilizați. La eveniment au fost prezenți marii angajatori din Oradea, printre care FAIST Mekatronic, Emerson, Plexus, Eberspacher, Sinteza, Macon sau Celestica.

 

130 de persoane au rămas fără loc de muncă

În urma disponibilizărilor de la CET, 130 de persoane au rămas fără loc de muncă. Având în vedere că firmele din parcul industrial din Oradea doresc să angajeze personal, Agenția de Dezvoltare Locală a dorit să vină în sprijinul lor prin organizarea unei burse a locurilor de muncă la care au putut participa și alte persoane aflate în căutarea unei slujbe. „Ideea acestei burse a pornit de la faptul ca Electrocentrale Oradea a făcut disponibilizări masive și am dorit să venim în sprijinul celor disponibilizați de a se reorienta profesional. Pe de altă parte, având în vedere interesul foarte mare al companiilor din parcul industrial, dar nu numai, de a angaja muncitori calificați, ne-am gândit că este oportună organizarea acestei burse, în cadrul căreia să se întâlnească cererea cu oferta pe piața forței de muncă”, ne-a declarat Liana Boangiu, manager resurse umane Agenția de Dezvoltare Locală Oradea.

La eveniment au fost prezente 11 firme din zona tehnică, din parcul industrial și nu numai. „Cei disponibilizați sunt în jur de 130 de persoane, dar, având în vedere numărul de firme care s-au înscris, peste estimările noastre, am mediatizat acest eveniment și l-am deschis și altor vizitatori care ar fi interesați de căutarea unui loc de muncă. Peste 400 de locuri de muncă există ca ofertă la acest târg, dar dacă vorbim de parcul industrial, cifrele sunt mult mai mari, undeva la peste 1000 de locuri de muncă sunt disponibile în acest moment, iar numărul lor este în creștere. Se caută muncitori calificați, și nu numai. Firmele sunt disponibile să-i angajeze și să îi califice la locul de muncă. Așadar, dacă omul este serios și dorește să muncească, are o șansă reală de a-și găsi un loc de muncă la acest târg”, a precizat interlocutoarea noastră.

 

Directorul AJOFM, la întâlnire cu disponibilizații

Prezent la eveniment, Csaba Bekesi, directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor, a avut o întâlnire cu angajații disponibilizați de la Electrocentrale Oradea. „Am primit informare din partea Electrocentrale că 128 de persoane își vor pierde locurile de muncă. Numărul persoanelor disponibilizate este mai mare, dar o mare parte dintre ei ori au îndeplinit sau vor îndeplini condițiile de pensionare ori deja și-au găsit un loc de muncă. Am considerat că e bine să ne întâlnim într-un loc organizat cu acești oameni, să le acordăm serviciile de preconcediere, oferite de AJOFM”, ne-a declarat Csaba Bekesi. El a menționat că aceste servicii de preconcediere presupun informare și consiliere privind drepturile și obligațiile persoanelor respective față de AJOFM și serviciile pe care instituția dorește să le furnizeze acestora. „Cele mai importante sunt acele măsuri pasive de înregistrare și acordare a indemnizației de șomaj, pe perioadă determinată, până când își identifică un loc de muncă împreună cu noi, dar, cel mai important, este activitatea noastră de mediere, în care le oferim locuri de muncă, conform celor furnizate de către angajatorii din județul Bihor. Totodată, este vorba despre oferta noastră educațională de reconversie sau de formare profesională, în cazul în care meseriile și competențele deținute de foștii angajați Electrocentrale nu se mai regăsesc pe piața forței de muncă și în solicitările angajatorilor din județul Bihor”, a menționat interlocutorul nostru.

 

Angajatorii consacrați nu trebuie uitați!

Directorul AJOFM Bihor a răspuns întrebărilor venite din partea disponibilizaților de la CET, informându-i pe această cale că serviciile instituției pe care o conduce sunt împărțite în două direcții: măsura pasivă, de ajutor de șomaj, care este temporară, și măsurile active, de formare profesională. „În cazul multora dintre ei, am identificat competențe care se regăsesc în oferta noastră de locuri de muncă vacante și sunt solicitate de către angajatorii din județul Bihor. Trebuie să vedem însă dacă şi condițiile de lucru și salarizare sunt acceptate, și să-i informăm care sunt documentele minimale cu care trebuie să se prezinte la noi pentru a putea beneficia de serviciile noastre în mod legal. Noi i-am informat cu privire la locurile de muncă vacante din Bihor și am subliniat importanța orientării lor către angajatorii consacrați din județul nostru, nu neapărat mari angajtori, dar întreprinderi mici și mijlocii, cele care au o foarte mare stabilitate în județ”, a precizat șeful AJOFM, menționând că angajatorii consacrați ai județului nostru nu trebuie uitați, ci trebuie la fel sprijiniți pentru a-și identifica resursa umană.