Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 - Şcoala de vară, la a treia ediţie
La Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 din Oradea în perioada 22 iunie-10 iulie, s-a desfăşurat a treia ediţie a Programului Școala de vară, coordonat de cadre didactice ale instituţiei şi profesori voluntari din cadrul Asociației CES - Colaborăm, Educăm, Sprijinim.
"Scopul programului a fost implementarea unor activităţi extracurriculare în vederea cultivării imaginației, stimulării creativităţii şi dezvoltării funcţiilor cognitive la elevii cu cerinţe educative speciale (CES) prin utilizarea unor tehnici de mediere artistică. În cadrul activităţilor, copiii cu CES din şcoală au avut posibilitatea să interacţioneze cu colegii lor cu deficienţe mai puţin severe integraţi în şcoli de masă şi cu alţi copii aflaţi în normalitate", a spus Carmen Ilisie, director adjunct al CSEI Orizont.
"Lărgirea grupului ţintă a urmărit eliminarea barierelor psihologice care apar între copii ca urmare a dificultăţilor întâmpinate de copiii cu CES în activităţile cotidiene, școlare sau sociale, precum şi a unor reprezentări deformate cu privire la posibilităţile şi activitatea persoanelor cu deficienţe", a mai precizat directorul adjunct. Activităţile s-au bucurat de succes şi datorită sprijinului pe care l-au adus voluntarii (orădenii de la Leo Black Eagle şi Facultăţii de Ştiinţe Socio Umance, cât şi voluntari din străinătate).
Aceştia s-au arătat profund impresionaţi de experienţa trăită. "De la aceşti copii iubitori și deosebiţi am învăţat să preţuim viaţa aşa cum este ea", a spus Franceska, în vreme ce colegul ei Alex s-a declarat impresionat de iubirea pe care aceşt copii "o oferă necondiţionat tuturor persoanelor cu care intră în contact"..
Tipurile de acţiuni propuse și realizate în programul şcolii de vară au cuprins activităţi de relaxare, activităţi ecologice în aer liber, terapie prin mişcare, meloterapie, activităţi de terapie ocupaţională, jocuri de intercunoaştere, terapie prin dans, temele fiind alese de către fiecare echipă de profesori coordonatori, în funcție de particularitatile grupei de copii. Activităţile ecologice au contribuit direct la înfrumuseţarea spaţiului exterior. Astfel, în grădina senzorială un perete a prins viaţă fiind decorat cu flori, fluturi, animale sau alte elemente reprezentative din lumea acestora.
"Terapiile de grup, activitățile sportive, jocurile de mișcare realizate sub forma unor acţiuni de cooperare şi competiţie au oferit participanților oportunitatea de a învăța prin joc, într-un cadru informal, reguli de comportament în cadrul grupului, copiii şi tinerii participanţi interacţionând cu plăcere unii cu alţii", a mai precizat Carmen Ilisie.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.