Castelul de la Balc şi domeniul aferent stau cu lacăt la poartă şi se degradează pe zi ce trece. Intrată pe căi dubioase în proprietatea Petrom SA, clădirea a fost renovată în urmă cu vreo zece ani pentru a fi despuiată mai apoi de toate investiţiile făcute aici. Exact în urmă cu un an Petrom a încercat să vândă la licitaţie castelul de la Balc şi terenul aferent, de vreo 20 de hectare, cerând 2,5 milioane de euro. Tranzacţia nu a mai avut loc, deşi compania a coborât preţul până la vreo 500.000 de euro. Zona are un potenţial turistic uriaş, în subteran existând izvoare termale sărate, unice în ţară. Posibilităţii de dezvoltare pentru localitate sunt evidente, deoarece la doi kilometri de localitate va trece Autostrada Transilvania. Conducerea judeţului nu pare însă dispusă să încerce recuperarea unei proprietăţi care aparţine de drept judeţului, respectiv locuitorilor din Balc.
Controverse
O răfuială politică şi marii săi perdanţi
Unul dintre argumentele aduse în motivarea refuzului de redeschidere a Ştrandului Ioşia de către Ilie Bolojan este faptul că pensionarii n-au recurs la sesizări şi reclamaţii pentru redeschiderea acestuia pe timp de iarnă pe vremea lui Petru Filip. Această scuză nu stă, însă, în picioare, câtă vreme, ani la rând, ştrandul a funcţionat şi pe timp de iarnă.
- 09 Martie 2010
- Citeste
Ce mai căutăm în Afganistan?
A fi român seamănă uneori cu practicarea unui sport extrem. De milenii a trăit periculos, la confluenţa civilizaţiilor şi a graniţelor schimbătoare dintre imperii. Un supravieţuitor prin definiţie, mai obişnuit cu foamea decât cu degustarea produselor coloniale, românul a trebuit să se adapteze vremurilor pentru a nu fi spulberat de pe faţa pământului. Despre asta, scârbiţii de serviciu decretează că este o dovadă de laşitate şi oportunism. Eu susţin că este vorba de un miracol. Mihai Eminescu spunea despre istoria românilor că este un nesfârşit şir de martiri. Adevărat, şi ce tristă ironie, chiar sfârşitul lui de martir îi confirmă spusele...
- 09 Martie 2010
- Citeste
De astăzi, la Calea Ferată, 187 de 'acari păun' plătesc cu slujba oalele sparte
În sectorul feroviar de transport marfă şomajul vine pe 8 martie. Din cadrul Societăţii Naţionale CFR SA vor fi concediaţi peste 10.300 de angajaţi, dintre care 1.500 de persoane nu vor primi plăţi compensatorii. Disponibilizările de la CFR Marfă încep de astăzi, restul fiind planificate la sfârşitul lunii. Din Bihor vor fi trimişi în şomaj 187 de angajaţi.
- 08 Martie 2010
- Citeste
Hora locală
- 08 Martie 2010
- Citeste
IJC caută răspunsul - De ce drumul de centură seamănă cu o arătură?
Fiecare săptămână care s-a scurs de la data redeschiderii circulaţiei pe noul tronson reabilitat pe drumul de centură a scos la iveală noi şi noi gropi, care, în timp, unindu-se, au transformat artera recent modernizată într-un drum de ţară. Bucuria şoferilor la inaugurarea noii rute a fost de scurtă durată, cei 2,6 km care ar fi trebuit parcurşi în câteva minute devenind un coşmar. Acum, tronsonul Selgros - Metro trebuie străbătut cu şi mai mare grijă, autoturismele neputând depăşi, pe unele porţiuni, viteza de 10 km/oră. În plus, şoferii trebuie să dea dovadă de multă spontaneitate pentru a evita craterele din asfalt.
- 08 Martie 2010
- Citeste
Blocarea roţilor, distracţia comunitarilor (III)
Arătam în episoadele anterioare că, în regulamentul municipalităţii orădene, agenţilor Poliţiei comunitare li se acordă abuziv competenţa de a dispune blocarea roţilor autoturismelor parcate ilegal, dispozitivele fiind demontate doar după plata unei "taxe de deblocare", plus o "taxă de staţionare până la deblocare de 10 lei/oră". Nu întâmplător, în speţe asemănătoare, instanţele de judecată s-au pronunţat în măsura blocării roţilor, pe care au considerat-o nelegală şi abuzivă.
- 06 Martie 2010
- Citeste
Blocarea roţilor, distracţia comunitarilor (II)
Printr-un Regulament aprobat de Consiliul local, administrarea şi gestionarea parcărilor este dată în sarcina Serviciului Gestionare Parcări, care colaborează cu Poliţia Rutieră şi cea Comunitară. Numai că înştiinţările prin care se aduce la cunoştinţa şoferilor cum şi pentru cât li se va debloca maşina se bazează pe o lege abrogată!
- 05 Martie 2010
- Citeste
O hoţie mascată - Blocarea roţilor, distracţia comunitarilor (I)
Municipalitatea se distrează în multe feluri şi cam abuziv, pe banii orădenilor, cu autoturismele parcate aiurea prin oraş. Pe lângă taxele de staţionare percepute în cazul parcărilor cu plată, autoturismele parcate în locurile interzise şi care blochează sau stânjenesc traficul auto sunt ridicate din dispoziţia echipajelor Poliţiei Rutiere. În unele cazuri, strict limitate de lege, agenţii Poliţiei Rutiere pot dispune imobilizarea unei maşini, respectiv blocarea roţilor. Totuşi, în regulamentul municipalităţii orădene, agenţilor Poliţiei comunitare li se acordă puterea de a dispune blocarea roţilor, dispozitivele fiind demontate doar după plata unei „taxe de deblocare", plus o „taxă de staţionare până la deblocare de 10 lei/oră". Instanţele de judecată s-au pronunţat în mai multe cazuri, măsura blocării roţilor fiind considerată nelegală şi abuzivă.
- 04 Martie 2010
- Citeste
Eternii şapte ani de secetă
Începutul acestui an ne pune faţă în faţă cu criza fără nicio posibilitate de eschivă. Suntem, alături de alte ţări din estul Europei care au aderat recent la Uniunea Europeană, printre cei mai încercaţi de criza economică şi de efectele sale sociale.
- 03 Martie 2010
- Citeste